הפרשן החרדי (כיכר השבת) ישי כהן, התראיין היום (שלישי) אצל בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm ודיבר על עיתוי חוק הרבנים. "אני חושב שחוק הרבנים נועד בשביל חוק הגיוס. כל אדם שקצת מבין פוליטיקה יודע לומר שהממשלה הזו לא יציבה". 

הפגנת חרדים נגד הגיוס  (צילום: איתי רון פלאש 90)
הפגנת חרדים נגד הגיוס (צילום: איתי רון פלאש 90)

עוד הוסיף כהן: "יהיה מאוד קשה להמשיך איתה לטווח הארוך, ולכן להעביר את חוק הרבנים עכשיו בסיכון שהממשלה בעוד כמה חודשים נופלת, בסיכוי סביר שהחרדים לא יהיו בקואליציה הבאה ובסיכוי שאפילו מתן כהנא יחזור למשרד לשירותי דת".

לאחר התבטאותו נגד חרדים, העימות בין אטילה שומפלבי לישי כהן
לאחר מותו של הרב אדלשטיין: כיצד תיראה הנהגת ציבור החרדים?

"אז מה האינטרס של ש"ס להעביר את החוק הזה?", שאל. "התשובה לזה היא שהחרדים לא סומכים על נתניהו שהוא יצליח להשיג רוב בחוק הגיוס. נתניהו אומר לחרדים שיסמכו עליו בהצבעה במליאה, והם שולחים בלון ניסוי ובלון הניסוי הזה הוא חוק הרבנים".

דרעי, גפני וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דרעי, גפני וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הפרשן סיכן ואמר: "אפשר להתווכח על חוק הרבנים, יש בו דברים טובים ואני מבין את הביקורת, אבל אני מסכים בצורה חד משמעית שזו לא העת לחוק. ההערכה שלי היא שהם עושים פה בלון ניסוי, אני לא חושב שהחוק הזה יעבור בקריאה שנייה ושלישית. הם רוצים לראות האם נתניהו מצליח להשתלט על הסיעה שלו, אם בחוק לכאורה פשוט שכזה הוא לא מצליח להביא רוב, אז הם יודעים שנתניהו גם בחוק הגיוס לא יצליח להביא רוב".

עריכה: אליעזר בן יהודה