הנהלת אתר הנופש האהוב ״חמת גדר״, שמדרום לרמת הגולן ומזרחית לכנרת, מתמודדת מתחילת העונה עם מיעוט מבקרים בשל המצב הביטחוני, ובהתאם לכך הודיעה היום (רביעי) על סגירה זמנית של מתחם חמת גדר ומלון הבוטיק ״ספא וילג׳״.

״בשל המצב הביטחוני, נסגור זמנית את המלון והפארק כולו ונצא לפגרת קיץ מאולצת, בתקווה לחזרה לפעילות לקראת חגי תשרי. ההחלטה התקבלה בשל מציאות מורכבת - וירידה חדה במבקרים ובנופשים״, כך נמסר לציבור הרחב. 

יו"ר חמת גדר ומלון ״ספא וילג״׳, גילי פרס, סיפר בראיון ל-״מעריב״ על הקשיים שהובילו לקבלת ההחלטה הדרמטית לסגור את המתחם - עד להודעה חדשה: ״בתקופה האחרונה, חווינו ירידה דרמטית במספר המבקרים, היו ימים רבים שהגיעו אלינו אורחים בודדים. בשלושת השבועות האחרונים, גם אזורי רמת הגולן וגבול עמק הירדן הצטרפו למערכה - בדמות הכטב״מים שנופלים באזור״, אומר.

מאז, כתוצאה מהידרדרות המצב הביטחוני, המבקרים הפסיקו לפקוד את המתחם: ״אנשים חוששים להגיע אלינו, המצב המדיני והביטחוני לא מאפשר לאזרחים לבקר כאן בצפון״. 

״לצערי הרב, אתמול והיום נאלצנו לפטר עשרות עובדים - על מנת למנוע הפסדים כבדים לעסק. בנוסף, כדי למנוע הפסדי ענק, קיבלנו החלטה לסגור את המקום עד להודעה חדשה - בתקווה שנוכל לפתוח אותו שוב בחורף הקרוב ושהמצב הביטחוני יאפשר זאת ולא ימנע ממבקרים להגיע ולהנות״, אומר ומצהיר כי ״זו הפעם הראשונה שאנחנו לא בטוחים שהעסק יפעל בעונת החורף - העונה שיש בה שיא בדרך כלל בכמות המבקרים אצלנו. במשך 40 שנה העסק תמיד היה פתוח - מלבד ביום כיפור״. 

בכל הנוגע למתווה הפיצויים לעסק, אומר פרס כי ״התבשרנו על כך שעל שנת 2024 - לא נקבל פיצויים. בנוגע לפיצויי שנת 2023, הגשנו בקשה, ולאחרונה קיבלנו טלפון ממס הכנסה על כך שאנו לא זכאים לפיצויים - על אף שאישרו לנו את המקדמות. בינתיים אנו בחוסר ודאות, ממתינים לתשובות הפורמליות ממס הכנסה. זה הזוי שישנן מקדמות שקיבלנו בשנת 2023, שייתכן שנצטרך להחזיר כעת״, הוא מוחה.

״המיקום של העסק הוא על גדר המערכת, אך מבחינת המדינה אנו לא זכאים לשום פיצוי. אם היינו זכאים לפיצויים, התמונה הייתה שונה לגמרי. מבחינתי, לפטר אנשים, שחלקם עובדים כאן כבר שנים, זה הדבר הכי קשה. אתר תיירות כמו חמת גדר, שנמצא על הגבול, הוא כמו יישוב ספר. מטוסים חגים מעל הגולן מדי ערב, כטב״מים נופלים - וזו בהחלט לא אווירה של נופש. על מנת לשמר את המקום, אנו צריכים להיכלל במסגרת המענקים, לא להעביר לנו מקדמות - ואחר כך לבקש את הכסף בחזרה״,  אומר.