החזית הוורודה היא תנועת מחאה חברתית ארצית הפועלת באמצעות כלים אומנותיים לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית, כלנית שרון, ממובילות המחאה מספרת ל'מעריב' על המאבק החשוב בחייה.

"קמנו כקבוצת אמניות ואמנים אקטיביסטים במחאת בלפור (ופזורותיה ברחבי הארץ) בשנים 2020 ו-2021, וגדלנו מאז תחילת ההפיכה המשטרית בינואר 2023".

עוד היא מספרת כי "מאז ה-7/10 לקחנו חלק בסיוע האזרחי בצפון ובדרום ובמאבק להשבת החטופות והחטופים. יניב סגל ואני מהווים חלק מההובלה של מחאות קפלן ויש לנו גם קבוצה צפונית חזקה שהיא חלק מההובלה של מוקד קיסריה והחזית הוורודה לוקחת חלק פעיל ומוביל בהפגנות בכל הארץ". 

החזית הוורודה (צילום: אורי קורן)
החזית הוורודה (צילום: אורי קורן)

למה ורוד?
"ורוד הוא ההפך מפאשיזם ורוע, כולנו יודעות את זה מהבטן. ורוד מסמל רגישות, רוך, אהבה, תקווה ואופטימיות – העתיד שמגיע לכל אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל ולכל בני האדם. אנחנו נלחמות בשביל עתיד ורוד לכולנו. מפיצות אור, תקווה, ליברליות ושוויון, בעזרת אומנות, רעש והרבה אנרגיה. אנחנו דור שלם שדורש עתיד ורוד". 

איפה אתם מפגינים ?
"פעילות ופעילים של החזית הוורודה נמצאים בכל מוקדי המחאה ברחבי הארץ, כולם תחת דגל ורוד שמסמל מאבק על הדמוקרטיה הישראלית, זכויות ליברליות ותקווה לעתיד טוב יותר. אנחנו מגיעות להפגנות כחולייה של מתופפות ומגפוניסטים עם מיצגים אמנותיים, שלטים נוקבים והרבה ורוד ונצנצים". 

פני המחאה, לאן? 
"במשטרים פשיסטיים השלטון רוצה לשמור על האזרחים מיואשים, כי כשאנחנו מיואשים קל יותר לשלוט בנו. מי שמיואשת לא תצעק שהבן שלה כבר שמונה חודשים בעזה, שהבית שלה נשרף, מי שמיואש לא יאבק על שוויון בגיוס לכלל אזרחי המדינה". 

עוד היא אומרת: "אבל אנחנו חברה של שורדים. אנחנו חברה שיודעת לקום מתהומות השכול, שיודעת לצמוח מהכאב. הימים לא פשוטים, התחושה היא שאנחנו במאבק בלתי נגמר, שנבחרי הציבור שבחרנו לא שמים עלינו, שהאופוזיציה היחידה היא אנחנו, שהקול שלנו לא נשמע חזק מספיק, שאולי אנחנו לא צועקות וצועקים חזק מספיק". 

החזית הוורודה (צילום: אורי קורן)
החזית הוורודה (צילום: אורי קורן)

"אבל יש לנו כוח, זו האמת, הוכחנו את זה פעם אחת לפני שנה ונמשיך להוכיח זאת. אנחנו נמשיך להוביל לבחירות והחלפת השלטון! ונחזיר את החטופות והחטופים הביתה! מדינת ישראל היא הבית שלי, הבית של כולנו. אנחנו נאבק ולא נוותר עד שהוא יהפוך להיות בית ראוי לכולנו". 

מה אתם דורשים ? 
"אנחנו דורשות להחליף את הממשלה והעומד בראשה, אלה שלא לוקחים אחריות, אלה שיודעים רק להטיל אותה, אלה שהפקירו וממשיכים להפקיר אותנו, אלה שמשסים אותנו, מפלגים אותנו, משניאים אותנו על עצמנו, אלה שהופכים אותנו לקורבנות. אלה שלא מחזירים לנו את החטופות והחטופים ובכך הופכים את הDNA של מדינת ישראל ממדינה שדואגת לאזרחיה למדינה שמקריבה אותם". 

איך אפשר לתרום לעשייה שלכן?
"קודם כל כולם מוזמנים להגיע ולהפגין איתנו בהפגנות ברחבי הארץ ובאזור המגורים שלכם. הקמנו את החנות הוורודה – ניתן לקנות ורוד ולחזק את פעילות המחאה".