נעמה לוי, תצפיתנית שנחטפה מבסיס נחל עוז, חוגגת היום (שבת) יום הולדת 20, כשהיא עדיין בשבי החמאס, כבר 259 ימים. הרשתות החברתיות מוצפות בברכות שוברות לב לנעמה, בתפילה שתשוב הביתה. משפחתה וחבריה מזמינים את הציבור לצעדה שתצא מכיכר הבימה בתל אביב היום (22.6.24) מכיכר הבימה בתל אביב.  

בהודעה שפרסמה המשפחה נכתב: "260 ימים שנעמה שלנו בשבי החמאס בעזה! אנחנו, המשפחה והחברים של נעמה הזועקים להשבתה הביתה עכשיו, נציין בדאגה ובכאב, את יום הולדתה ה-20. שבת ה-22.6 | 17:15 צעדה מכיכר הבימה לכיכר החטופים | 18:00 התכנסות בכיכר החטופים - ברכות, שירה ואומן אורח שלומי שבן". 

אזוקות, חבולות ומפוחדות: פורסם סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז | תיעוד קשה לצפייה  
לאחר שנתפסה לא מוכנה: ישראל לא מצליחה להגיע להכרעה

רומי אלבג, נעמה לוי, חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)
רומי אלבג, נעמה לוי, חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)

סוזן שכני, שמשתפת בפייסבוק על מפגש עוצמתי עם סבה של נעמה, שאול. השניים מזמינים את הציבור להצטרף אליהם מחר (ראשון, 23/6/24) בשעה 18:30 להפרחת בלונים בכניסה לישוב מיתר

סוזן  מספרת  שפגשה את סבא שאול במקרה, בעמדה שהציב בכניסה לישוב מיתר, בו הוא מתגורר, בה פרס עוגה ושלטים לכבוד יום ההולדת של נכדתו החטופה. סוזן מצטטת את שיחתה עם שאול כך:  "'כשתחזור נעמה, והיא תחזור' אמר לי,  'היא ואני באים לנשום איתך לפני הכל', התאפקתי שלא להתפרק, ואמרתי 'אמן' בקול". 

סוזן מוסיפה: "סיפרתי לו שגם אלעד בעלי מציין מחר יום הולדת. 'תחגגו מחר גם בשביל נעמה' - 'מבטיחה' עניתי לו, ושנינו נשארנו לעמוד שם מסביב לעוגה גדולה ותמונה של ילדה יפה שמשנה קידומת ונמצאת בשבי. עד שנסעתי משם, והוא נשאר".

לקראת יום ההולדת, ד"ר איילת לוי שחר, אמא של נעמה, שוחחה השבוע עם קרן נויבך ברשת ב' ופנתה לבתה: "אני רוצה להגיד לך, נעמונת שלי, אני באמת יודעת, יודעת שאת יכולה להחזיק מעמד שם. אני יודעת שאת יכולה לעבור את זה ולשמור על עצמך מבחוץ ומבפנים, ואנחנו כאן, הופכים את העולם כדי שתחזרי. וזה יקרה. זה יקרה. זה יקרה, זה יהיה אולי אחרי היומולדת שלך, אבל זה יקרה. ואת ילדה חזקה וגיבורה ונחושה, והייתה ככה מהרגע הראשון שנולדת. ואני אוהבת אותך נורא, נורא, נורא".