העצרת לשחרור החטופים התחדשה הערב (שבת) בכיכר החטופים ובה נאמו משפחות החטופים ואישים נוספים. במקביל נערכה הפגנת ענק בכיכר קפלן כאשר המארגנים טענו כי הגיעו הערב כ-150 אלף מפגינים, וזאת בנוסף לכ-70 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ. במהלך ההפגנה בקפלן, קראו המוחים לשביתת אזהרה ביום חמישי הקרוב. לאחר ההפגנה בקפלן צעדו מוחים רבים והדליקו מדורה ברחוב קינג ג'ורג'.

מדורה שהדליקו מפגינים ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב (צילום: גל גביש)
מדורה שהדליקו מפגינים ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב (צילום: גל גביש)

מדורה שהדליקו מפגינים ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב (צילום :גל גביש)

בכיכר החטופים הייתה התמקדות בציון יום הולדתה ה-20 של התצפיתנית נעמה לוי בשבי חמאס מזה 260 ימים. ד״ר איילת לוי שחר ויוני לוי, הוריה של נעמה לוי נאמו בכיכר החטופים. יוני לוי: "ראש הממשלה, ביום ההולדת ה-20 של הבת שלי אני דורש ממך: תחזיר לי את הילדה הביתה!".

איילת לוי: "היום אני לא רוצה לנאום בכיכר. אני רוצה רק לברך את נעמה, לדבר אלייך נעמה ואולי תוכלי לשמוע, והלוואי שזה יגיע אליך. נעמונת, הכל עומד במקום והזמן איכשהו ממשיך ללכת. הכל עומד במקום ומחכים לך, מחכים שיצילו אותך. הדברים שכתבתי לך ובירכתי אותך בבוקר יום ההולדת לפני שנה, מחכים לך גם היום. את אותן מילים אני רוצה לשלוח אליך עכשיו. והיום אני מוסיפה ומאחלת ודורשת בשבילך את הזכות הכי בסיסית שיכולה להיות ושמגיעה לך בהיותך אדם- את החופש שלך. שנלקח ממך לפני שמונה וחצי חודשים".

ד״ר איילת לוי שחר ויוני לוי (צילום: אבשלום ששוני)
ד״ר איילת לוי שחר ויוני לוי (צילום: אבשלום ששוני)

אילה מצגר כלתו של יורם מצגר ז"ל אמרה: "זהו היום ה-260 שבו בני משפחותינו האהובים מוחזקים בידי ארגוני הטרור הרצחניים בעזה.
לפני יומיים פורסם שמספר החטופים שעדיין בחיים, עלול להיות נמוך עד כדי 50".

היא הדגישה: "עד כדי 50! הזמן עובר, העסקה תקועה, והחטופים מתים בשבי! כי נתניהו לא רוצה עסקה! הדם של החטופים על הידיים של נתניהו והממשלה". 

יורם מצגר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
יורם מצגר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

עוד הוסיפה בזעם: "מה עשיתם אתם, חברי הממשלה, בשבוע האחרון כדי להחזיר את 120 האזרחים שהפקרתם? למה אתם נותנים לחמאס לנהל אתכם במקום ליזום? איפה החתירה לעסקה? להשבת כולם? זהו, אתם יושבים רגל על רגל ומחכים לחמאס?". 

דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט שחטוף בעזה אמר: "מה עשית השבוע אתה נתניהו כדי להציל חיים אחרי שהפקרת בשבעה באוקטובר?
במקום להחזיר את החטופים, בחרת לעשות פוליטיקות קטנות. במקום לעבוד עם ארה"ב כדי להביא בדחיפות לעסקה שתציל חיים, אתה בוחר להתעמת איתם!".

איציק אלגרט - נחטף מקיבוץ ניר עוז (צילום: באדיבות המשפחה)
איציק אלגרט - נחטף מקיבוץ ניר עוז (צילום: באדיבות המשפחה)

עוד הוסיף: "אחרי שטרפדת שוב את העסקה בהצהרות מזיקות, אתה כנראה שמח שחמאס לא נתן עדיין תשובה חיובית! כי החזרת החטופים משמעותה סיום המלחמה והליכה לבחירות, ואתה בוחר להקריב את החיים של אהובינו בשביל ההישרדות הפוליטית שלך! אתה רוצה לקבור את החטופים". 

יפעת קלדרון בת דודו של עופר קלדרון שנחטף מניר עוז אמרה: "אתמול פורסם בערוצי החדשות שישראל תכריז שהזרוע הצבאית של חמאס הוכרעה. איך אפשר להכריז על הכרעה, אם החטופים עדיין בידיים שלהם? נתניהו הוא המכשול לעסקה. נתניהו הוא המכשול למדינה".

עופר קלדרון  (צילום: מטה משפחות החטופים)
עופר קלדרון  (צילום: מטה משפחות החטופים)

עינב צנגאוקר אמו של מתן צנגאוקר שנחטף מניר עוז: "כל עוד נתניהו חש יציב על כסאו – לא תהיה עסקה, לא יהיה פתרון לצפון, ולא יהיה פתרון למדינה. נתניהו מפקיר ומחריב את הכל. הציבור כולו חייב להתגייס בדחיפות להפלת נתניהו וממשלתו". 

מחאה המונית בקפלן נגד הממשלה  (צילום: אמיר גולדשטיין)
מחאה המונית בקפלן נגד הממשלה (צילום: אמיר גולדשטיין)

צנגאוקר הוסיפה: "חברי הקואליציה - המדינה נשרפת והחטופים נמקים, זו אחריות שלכם לעצור את הקריסה לתהום, לפני שלא תהיה דרך חזרה. חברי האופוזיציה - זה הזמן שלכם לקרוא לעם ישראל לצאת בהמוניו, הגיע הזמן שתובילו אופוזיציה לוחמת ולא אופוזיציה אילמת. צאו לרחובות".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בכיכר החטופים: ״היום הוא היום ה-260 שהחטופים במנהרות החמאס בעזה. הגיע הזמן שהממשלה המטורפת הזאת וראש הממשלה הכושל והרדוף הזה לא יתעסקו בג'ובים לרבנים ולא יתעסקו בחוק ההשתמטות והסרבנות לחרדים, אלא רק בדבר אחד - להחזיר אותם הביתה".

הפגנה למען עסקת החזרת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען עסקת החזרת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

נעמה לזימי בהפגנה שהצקיימה בכרכור לאיריה נעשה ניסיון לבצע חסימות:"ראינו השבוע את הצביעות הגדולה ביותר כשחוק הרבנים המושחת כמעט הפיל ממשלה אבל הפקרת האחרים והאחיות שלנו, והמצווה החשובה ביותר של פדיון השבויים לא מזיזה להם, חורבן הצפון והרס חבלי הארץ המופלאה שלנו אפילו לא בסדר היום - אבל הג'וב לאח של או האבא של - זה כן... הם לא כשירים. הם לא באירוע והם חייבים ללכת".

ראש השב״כ לשעבר יובל דיסקין: ״חברים וחברות, אלו שעדיין מהססים. לא נותר עוד זמן להציל את המדינה! הצטרפו למחאה להחלפת הממשלה. צאו לרחובות עד שיוחלט על בחירות מיידיות ועל הקמת ממשלה חדשה! אני מתחייב להיות כאן עימכם, עד שנחזיר את השפיות למדינה, ועד שנביא את השינוי המיוחל! זה הצו 8 האזרחי שלנו. של כולנו.

אין לנו ארץ אחרת, אבל הגיעה העת שתהיה לנו מדינה אחרת. כולנו יחד, נדאג שזה יקרה. רק מי שמשוכנע שאם הוא לא יהיה המלך, לנו, נתיניו, לא מגיעה הממלכה. אז יש לנו חדשות בשבילך ביבי. אנחנו לא נתיניך. קצנו לחלוטין בשקריך, בנרקיסיסטיות שלך, ביוהרה האינסופית, ובניתוק המוחלט שלך מהמציאות".

מוקדם יותר, אמרו משפחות החטופים מול הקריה: "במקום לעסוק בפידיון שבויים בממשלה עוסקים בפדיון ג׳ובים לרבנים. הפתרון למשבר ההיסטורי שבו נתונה ישראל, עובר קודם כל בסיום המלחמה בדרום, כחלק מעסקת חטופים שתחזיר את כולם. כל עוד נתניהו חש יציב על כסאו לא תהיה עסקה, לא יהיה פתרון לצפון ולמדינה. לא תהיה תקומה בלי ששלטון נתניהו ייפול". 

הפגנה למען עסקת החזרת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען עסקת החזרת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ אמר הערב בהפגנת מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה: "המלחמה העצימה ברצועת עזה הסתיימה מזמן, אך עוד לא מצאת הזמן להגדיר את מטרותיה, לדון ביום שאחרי. אולי תעשה זאת בין קירות תא המעצר. לא תהיה לנו תמונת ניצחון אלא בהחזרת החטופים, לכן צריך להכריז על סיום הלחימה בדרום, זה ירגיע גם את הלחימה בצפון (כך אמר נסראללה ואני מאמין לו)". 

"העת למלחמה בצפון בוא תבוא. אני מזהיר אותך מפני מלחמה בלבנון בעת הזו על מנת לדחות את הקץ שלך, מחיר הניצחון יהיה בלתי נסבל. אני קורא לרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ לא להגרר אחרי השגעונות האישיים של ראש הממשלה שירד מן הפסים".

ד״ר איילת לוי שחר ויוני לוי, הוריה של נעמה לוי שמציינת את יום הולדתה ה-20, כשהיא כבר 260 יום בשבי חמאס, נאמו הערב בכיכר החטופים, בעצרת התמיכה במשפחות החטופים. יוני לוי, אביה של נעמה לוי בכיכר החטופים: ״ראש הממשלה, ביום ההולדת ה-20 של הבת שלי אני דורש ממך: תחזיר לי את הילדה הביתה".

ד״ר איילת לוי שחר ויוני לוי (צילום: אבשלום ששוני)
ד״ר איילת לוי שחר ויוני לוי (צילום: אבשלום ששוני)
ד״ר איילת לוי שחר ויוני לוי (צילום: אבשלום ששוני)
ד״ר איילת לוי שחר ויוני לוי (צילום: אבשלום ששוני)