מדי שנה מאופיינים חודשי הקיץ בעלייה גוברת בביקוש לאיוש משרות קצרות טווח בענפים שהיקף פעילותם גדל משמעותית בתקופה זו, כמו תחומי הפנאי, המסעדנות והקיט. במקביל, נערות ונערי ישראל מצויים בחופש הגדול, ורבים מהם מחפשים תעסוקה - כך שהביקוש הגובר אמור לכאורה לפגוש את ההיצע.

לאחר הצלחתו בקיץ 2023 משיק שירות התעסוקה גם בקיץ 2024 את לוח המשרות הייעודי לנוער. זהו למעשה מאמץ יחיד מסוגו להעמדת מנגנון מדינתי שיטתי המאפשר להיצע הגובר של בני נוער לספק מענה לביקוש הגובר בעובדים למשרות קצרות טווח.

התכנית שרותמת בני נוער למען נפגעי המלחמה (צילום: תכנית 'שותפים' מבית 'דרור בתי חינוך')
התכנית שרותמת בני נוער למען נפגעי המלחמה (צילום: תכנית 'שותפים' מבית 'דרור בתי חינוך')

השבוע עולה לאתר שירות התעסוקה לוח המשרות הייעודי לנוער ובו אלפי משרות ממגוון רחב מאוד של תחומים. לוח המשרות לנוער הוא פלטפורמה מקוונת המאפשרת למעסיקים להציע משרות קצרות טווח הייעודיות או המתאימות גם לנוער, ומאפשרת לבני הנוער לחפש שם עבודה. 

נחשפים לראשונה: התיכוניסטים שנכנסים לעולם התעסוקה
לרגל החופש הגדול: מדריך העבודה שבני הנוער צריכים להכיר

ממש עם עלייתו לאתר השירות, מונה הלוח כבר כ־1,200 משרות ממאות מעסיקים מכל רחבי הארץ ובענפי תעסוקה מגוונים. המחוז המבוקש ביותר הוא מחוז דן, שבו מוצעות כעת למעלה מ־400 משרות.

בין המשרות הנחשקות ניתן למצוא ביקושים להדרכת קארטינג, קליעת צמות, צוות בידור, עוזרי מציל, סו־שף בסדנאות בישול, מפעילי משחקייה ואפילו מספר משרות בתחום הצילום והעריכה.

בריכת עמישב. המציל פעל בהתאם למצופה  (צילום: אלון חכמון)
בריכת עמישב. המציל פעל בהתאם למצופה (צילום: אלון חכמון)

בניגוד למה שניתן אולי היה לחשוב על עבודת נוער, מסתבר שיש לא מעט משרות בלוח המשרות לנוער של שירות התעסוקה המציעות שכר גבוה, ודאי לבני נוער – כך למשל, מכון שטיפה בלחץ מים גבוה בהרצליה מציע משרה עם 60 שקל לשעה, עובד כללי בנחשונים לקבלת ציוד, ספירתו, ניקיונו ותחזוקתו ב־45 שקל לשעה, ובתל אביב מחפשים עובדי גבס בבניין, גם כן ב־45 שקל לשעה.

לדברי רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "לוח המשרות לנוער הוא מאמץ יחיד מסוגו המאפשר את המפגש בין ההיצע לביקוש, ואני קורא למעסיקים הזקוקים לעובדים זמניים לחודשי הקיץ לפרסם בלוח". 

רמי גראור, מנכ''ל שירות התעסוקה (צילום: שלומי אמסלם)
רמי גראור, מנכ''ל שירות התעסוקה (צילום: שלומי אמסלם)

עוד הוא מוסיף: "במקביל אני קורא לכל נער ונערה המעוניינים בתעסוקה לחופש הגדול להיעזר בלוח המשרות. אין צורך עוד לכתת רגליים ממעסיק למעסיק, המשרות והעובדים נמצאים במרחק הקלקה מכם".