היום (ראשון) חלה בבית העלמין סגולה בפתח תקווה הלוויתו של אמנון מוכתר, תושב העיר שנרצח אתמול ידי מחבלים בקלקיליה. בלווייתו נכחו שר הבריאות אוריאל בוסו, בתור נציג הממשלה. עוד נכח ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג וכ-500 חברים בני משפחה, מכרים, עובדים ובעלי בסטות מהשוק פתח תקווה.

טיבי באמירה נחרצת: "העמדה שלנו היא נגד גיוס ערבים לצה"ל"
תאוריית הבגידה: עלייה של 40% בפניות לטיפול זוגי בעקבות משבר אמון

אתי רעייתו מיררה בבכי וספדה לו: "אני רוצה את אמנון, אני רוצה את בעלי. זה לא מגיע לו. הרוג מלכות הבעל שלי היה. למה אני צריכה להישאר עם ילדים יתומים? למה ?איך אני אתמודד איתם?".

הלוויתו של אמנון מוכתר ז''ל (צילום: אלון חכמון)
הלוויתו של אמנון מוכתר ז''ל (צילום: אלון חכמון)

הלוויתו של אמנון מוכתר ז''ל (צילום: אלון חכמון)
הלוויתו של אמנון מוכתר ז''ל (צילום: אלון חכמון)

הבת שלו סיפרה: "לפני חודשיים הכנסת את אחי רועי תחת חופה וקידושין. כמה שמחת כמה רקדת. היית בן אדם הכי אוהב והכי מפנק. ללב שלך ושל אמא אין גבולות. תמיד נתתם ביד רחבה. אנחנו במשבר עמוק. כל החיים עבדת בחריצות שאין כמוה עכשיו אתה יכול לנוח, לא צריך לדאוג יותר. במקום שתנוח מהעבודה ותהנה תנוח על משכבך לנצח. אוהבים אותך כל המשפחה. השם יקום דמך".

הבן רון: "הלב שלי שבור לרסיסים. אף אחד בעולם לא יודע כמה אתה יקר לי, כמה אני אוהב אותך".

הבן ניר: "בשישי בערב דיברתי איתך . אמרתי לך 'אבא המצב שם לא טוב, אל תיסע לשם'. אבל לא שמעת אותי והלכת לשם. והנה נוכחנו שוב שכשמדובר בחיות אדם האלה, הם לא חברים - הם שונאים. הלב שלהם שחור והם תמיד ישנאו אותנו. חבל שאנחנו שילמנו את המחיר. אני אוהב אותך אבא".

כזכור, אמנון מוכתר מפתח תקווה נרצח אתמול בעת שנכנס עם רכבו למרכז קלקיליה. הירי בוצע ברחוב הראשי, ולאחר מכן הוצת כלי הרכב. הוא פונה על ידי הצלב האדום לבית חולים ממשלתי בעיר, ובשיתוף פעולה עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים, אבטחו אותו אנשי המנהל האזרחי.

בהמשך הועבר הפצוע לידי צה"ל במחסום, שם קבעו אנשי רפואה של צה"ל את מותו. בצה״ל אומרים כי מסתמן כעל רקע לאומני. השב"כ וצה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבלים. בצה״ל שבים ואומרים כי השהייה בשטחי A הינה אסורה ומסוכנת עבור אזרחים ישראלים. מחקירה ראשונה עולה כי הנרצח, תושב מרכז הארץ בשנות ה-60 לחייו, הגיע לאזור כדי לרכוש סחורה לעסק שלו.