הבהלה לגנרטורים נמצאת בעיצומה, ובחנויות מדווחים על הזמנות למרות המחירים ועל הערכות יתרה. עם זאת, יש גם מי שמוצא את הדרך להתמודד. 

"אם תיפתח חזית צפונית, נמל אשדוד יהיה הנמל היחיד בארץ"
לקראת יום קרם ההגנה הבינלאומי והקיץ: כל הטיפים לשמירה על העור

נתיב אורן, יזם בן 28 מכפר יונה, הקים קבוצת רכישה לגנרטורים ומצליח לספק הנחות משמעותיות לצרכנים. "במהלך המלחמה, הבנתי עד כמה הציבור זקוק לגנרטורים וניסיתי למצוא דרך להוזיל עלויות בצורה משמעותית", סיפר. עוד הוסיף "אנחנו מתכננים להמשיך ולהרחיב את הקבוצה, להוסיף מוצרים נוספים ולשפר את השירותים שלנו. המטרה היא להפוך לפלטפורמה המרכזית לרכישות קבוצתיות של מוצרים חיוניים". הקבוצה גם נחלה הצלחה רבה.

גם בחנויות החשמל מספרים על ביקושים גוברים. משה, בעלים של חנות חשמל במרכז, סיפר: "יש תנועה ערה וקונים רבים. אנשים דרוכים מאוד והפרסומים מהימים האחרונים לא הוסיפו שקט. אנחנו ערוכים ומחכים בחפץ לב לקונים ולמתעניינים". 

לאחרונה אמר איתן שרעבי, מנהל מחוז צפון בחברת החשמל, כי "אנחנו נערכים לכל תרחיש ואחד מהם הוא שלא יהיה חשמל למשך מספר ימים, זאת כתוצאה מפגיעה בתחנת כח או ברשת". אני לא קונה גנרטור וגם רוב עובדי חברת החשמל לא", אמר. "אבל אנחנו לא מתערבים בשיקולים של הלקוחות שלנו או בכלל בשיקולים של תושבי המדינה, כל אחד שיפעל לפי רצונו ולפי ראות עיניו".

בחנויות אחרות ידעו לספר כי דווקא היה עיכוב ומחזור של הרשתות הגדולות. "כמעט בלתי אפשרי לעמוד בביקוש", סיפר בכיר מאחד מרשתות מוצרי החשמל.

זו תקופה ארוכה שאנשים נערכים. זה התחיל מסוללות גיבוי לפלאפונים והתרחב לתאורת חירום וטרנזיסטורים. כל סחורה נעלמת מהמדפים תוך ימים ספורים, תהיה הכמות אשר תהיה. כל אחד מעמיס על מנת שיהיה לו כמה יחידות", סיפר לירון כץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי ממחסני חשמל. גם ברשויות נערכו. עיריית נוף הגליל רכשה לאחרונה 73 גנרטורים ניידים שנוספו למערך הציוד בחירום בתקווה שלא נצטרך.

בחברת המילטון, יבואנית מותג ANKER לישראל, מדווחים על חידוש המלאים של תחנות הכח הביתיות ואספקתן לחנויות. אפי אהרוני, מנכ"ל קבוצת המילטון: "אנו חווים בימים אלה גל שני של ביקושים גבוהים לתחנות הכח הביתיות, מאז פרוץ המלחמה. כעת מדובר בעליה חדה יותר בביקושים, אשר נובעת מחשש אמיתי וגדול יותר ממלחמה ומהפסקות חשמל ארוכות. לאחר שאזלו המלאים, דאגנו לחדש ואף להגדיל את המלאי ולספק לחנויות דגמים שונים של תחנות כח ביתיות, שיכולות לתת מענה נח ומתאים למשפחות רבות שירצו להטעין מספר מכשירים בו זמנית. בתחנת הכח הביתית של ANKER יש בנוסף גם תאורת חירום מה שמספק מענה טוב ונח יותר".