מנותקים? מנהלת תקומה, שקמה ב-19 באוקטובר במטרה "להוביל את העשייה למען תקומת העוטף", ממוקמת כיום במרכז הארץ בנחל שורק. תנועת עתיד לעוטף וראשי רשויות בעוטף, יצאו בקריאה לפני כשבועיים בבקשה שמתקן המנהלת יעבור מיידית לעוטף, עליה דיווחנו כאן ב"מעריב"

לטענתם, הנוכחות הפיזית של המנהלת בעוטף תסייע להגביר את תחושת הביטחון של התושבים בעוטף, שנפגעה קשות לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר. לדברם, מיקום המתקן בעוטף יאפשר לעובדי תקומה וראשיה לנהל שיח ישיר על בסיס יום-יומי עם תושבי ותושבות האזור, וכך להבין טוב יותר את התחושות והבעיות איתם מתמודדים תושבי העוטף.

"המרחק הפיזי הוא גם בתפיסה": קריאה למנהלת תקומה לעבור למתקן קבע בעוטף
לאחר שפונו ולא קיבלו פיצויים: שלושה קיבוצים מהעוטף נגד המדינה
כלל יישובי חבל תקומה הצטרפו למתווה השיקום של מנהלת תקומה

היום בבוקר (שני), באקט הפגנתי, יצאו פעילי תנועת עתיד לעוטף למתקן מנהלת תקומה בנחל שורק, עם משאית הובלה וארגזים. בתנועת עתיד לעוטף ציינו שיסייעו למנהלת בכל אשר נדרש לטובת מעברה המיידי לעוטף, לרבות עזרה באריזת הציוד המשרדי והובלה. 

ליאורה בן צור, דוברת התנועה: ״היום בבוקר הגענו למתקן מנהלת תקומה בנחל שורק, בשביל לעזור לעובדי תקומה לארוז לקראת המעבר לעוטף. בעינינו, שיקום העוטף צריך להתקיים בשיתוף פעולה מלא יחד תושבי ותושבות האזור, חידוש ושיקום יוכל להתקיים כשמנהלת תקומה תמוקם בעוטף. אנו מוכנים ונכונים לעזור לעובדי מנהלת תקומה בכל אשר יצטרכו, על מנת שיעברו כמה שיותר מהר לעוטף, אותו הם אמונים לשקם״.

ממנהלת תקומה נמסר: ‏"מיקומה העתידי של מנהלת תקומה טרם נדון לעומק ובוודאי שלא סוכם".

נזכיר, כי רק אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפתח רון טל ימונה לפרויקטור הדרום - לראש מנהלת תקומה. במהלך הדיון שבו הודיע גם על מינוי פרויקטור לצפון, השר יצחק וסרלאוף תקף ראש הממשלה על כך שביטל את המינוי של אבי כהן סקטלי לפרויקטור צפון ואמר שלא יתן שיביאו מינוי פוליטי, נתניהו הרים את קולו על וסרלאוף בישיבת הממשלה ואמר כי "לא מקובל עלי שהשרים מאיימים על ראש הממשלה". וסרלאוף השיב לו שיש לו הרבה מה לומר ומפאת כבודו של ראש הממשלה הוא לא יפתח את הפה.