בהמשך ליירוטי הכטב"מים היום בהרי נפתלי, פרצה שריפה שפגעה בכרם יקב רמות נפתלי בבעלות איציק כהן, תושב רמות נפתלי, יישוב אשר פונה בתחילת המלחמה. 5 צוותי כיבוי אש, כיתות הכוננות ורשות הטבע והגנים פעלו בשריפה בשטח הכרם - וביצעו פעולות למניעת התפשטות האש ליישובים ומטעים בחסות הרוחות החזקות באזור.

יקב רמות נפתלי (צילום: איציק כהן)
יקב רמות נפתלי (צילום: איציק כהן)

כ-2.5 דונם מסך 4 הדונמים ו-50% מיבול גפני הסירה בכרם היקב - נפגעו: ״השריפה התפשטה עד לכרם - וכתוצאה מהחום נפגעו העלים ואשכולות הענבים. באותה חלקה, לא אוכל לקצור בעונה הקרובה ענבים, ויהיה פחות ייצור של יינות. זו פגיעה ביותר ממחצית שטח הכרם. "עצוב לראות עמל של שנים יורד לטמיון״, אמר בכאב כהן. ״את הנזק נוכל לאמוד במדויק רק בעוד כמה ימים, מאחר שפגיעת החום לא נראית מיד. במזל העובדים שנכחו באותה העת בכרם - לא נפגעו״.

קבלת פנים חמה ומרגשת: החטוף שלומי זיו חזר הביתה | צפו
העבודות ייפסקו לפני כניסת השבת: אלו הדרכים שייחסמו

יקב רמות נפתלי נחשב ליקב מוכר וידוע בכל הארץ - בשל היין האיכותי שמייצרים בו. ״היקב שלנו נחשב לבוטיק וקטן, וקיים כבר מעל ל-20 שנה. בשנה אחת בלבד - מיוצרים מעל ל-15 אלף בקבוקים, ויש לנו מרכז מבקרים מאוד מושקע - שלצערי מושבת מאז תחילת המלחמה״, אומר.

יקב רמות נפתלי (צילום: איציק כהן)
יקב רמות נפתלי (צילום: איציק כהן)

״היקב ממוקם כ-4 ק״מ בלבד מגדר הגבול - לכן כאשר החלה המלחמה נפסקה תנועת המבקרים הרבים. מאז, היינות שלנו נמכרים באתר האינטרנט שלנו ובמרכז הארץ״, משתף בעל היקב. ״עדיין לא קיבלנו פיצויים מלאים על כל התקופה - אלא  רק מקדמות, אנו חיים בחוסר ודאות - ואף אחד לא יודע מה יהיה״. 

על אף שכהן מתגורר ביישוב שפונה מתושביו ומשפחתו פונתה למלון במרכז הארץ, הוא החליט להישאר לבד ברמות נפתלי ולא מוכן לעזוב: ״המשפחה לחצה עליי לעזוב ולהתפנות מכאן, אך לא הסכמתי. זה עניין של עיקרון - נולדתי ברמות נפתלי ואני לא מתכוון לעזוב את הבית שלי. מעבר לכך - אני כבר בן 75, לצערי רגיל לחיות ממלחמה למלחמה ואין בי יותר פחד. אני מקווה שיהיה הסכם שימנע את המלחמה, ושכולם יוכלו לחזור בשלווה למרכז המבקרים שלנו. אנו לא מתייאשים, נמשיך לייצר יין ולגור כאן בגבול הצפון. זה הבית שלנו".