העיתונות החרדית המפלגתית תקפה היום (רביעי) את פסק הדין של בג"ץ לחייב את המדינה לגייס את תלמידי הישיבות ולשלול מהם תקציבים. 

תדהמה בעקבות פסיקת בג"ץ? בצבא כבר נערכו לכך הרבה מראש
טיבי באמירה נחרצת: "העמדה שלנו היא נגד גיוס ערבים לצה"ל"

המפלגות ש"ס ויהדות התורה נמנעו עד כה מאיומים על פרישה מהממשלה, אך אם הקואליציה לא תצליח לקדם את החקיקה שתסדיר מעמד חוקי ללומדי תורה - החרדים טוענים כי יתקשו להישאר בה. כאמור, עקב הזעם סביב ההחלטה, הביטאונים החרדים שמזוהים עם הסיעות החרדיות יצאו נגד פסק הדין.

עמוד השער של עיתון "המבשר", המזוהה עם השר מאיר פרוש מיהדות התורה, הפך למעין מודעת אבל תחת הכותרת "סכנה חמורה לעתידה של המדינה בהישמט העוגן המרכזי שמבטיח את הישרדותה בין חורשי רעתה". בגוף הידיעה נכתב כי "הפסיקה אינה מפתיעה, איש לא שם יהבו על שופטי בג"ץ שהפכו לחוד החנית בכל מה שקשור במלחמה בכל מה שקדוש ויקר לעם היהודי" והוסיפו כי "בג"ץ נרשם לדיראון עולם". 

הפרשן הפוליטי של הביטאון, מאיר ברגר, פרסם מאמר שבו תקף את מפלגת הליכוד, ובעיקר את האמירה של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, לפיה את החוק יש לקדם "בהסכמה רחבה" או כלל לא. ברגר כתב: "היתה תקוה ממי שכונו 'שותפים טבעיים' שישכילו להתעלות על ליטרת הבשר הפוליטית ומחיאות הכפיים ממקהלת אוחזי העט בתקשורת המסחרית וינסו להתכנס סביב מתווה יעיל שמחד יממש את השקפת עולמם ומאידך יטה אוזן לערכי שותפיהם החרדיים בקואליציה. אמש היה זה תורן של המפלגות החרדיות להתבדות. עם כאלה שותפים מי צריך אופוזיציה".

גם עיתון "המודיע" המייצג את רוב סיעת "אגודת ישראל", אחת משתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה, הקדיש את כל עמוד השער לפסיקת בג"ץ תחת הכותרת "בג"ץ שובר את הסטטוס קוו ומכריז מלחמה על עולם התורה". לצד מאמרים רבים כמו "דיקטטורים באצטלת שוויון" פורסם גם מאמר מערכת שבו נכתב בין היתר נגד שופטי בג"ץ: "הם הכריזו קבל עם ועולם שהם רוצים לקרוע את עצמם מאיתנו. הם קבעו שהם לא רוצים שיהיה לנו חלק בחברה הישראלית. הם קבעו שלומדי התורה הם לא לגיטימיים. הם ולא אנחנו". 

בעמוד הראשון הובאו גם דבריו של האדמו"ר מויז׳ניץ, רבי ישראל הגר, שמשתתף במסע של הרבנים החרדים בארה"ב לטובת גיוס מיליוני דולרים עבור הישיבות שנשלל מהם התקציב הממשלתי: "משנאי הדת רוצים להשכיח תורה מישראל על ידי חוק הגיוס ופגיעה בפת לחמם של לומדי התורה".

בביטאון הליטאי "יתד נאמן" שמייצג את סיעת דגל התורה נכתב בכותרת הראשית "חרב על בית המדרש" וגם שם האש הופנתה לשופטי בג"ץ ש"פערו פה אחד נגד דורי דורות של תורה בטהרתה". בכותרת הראשית הובאו גם דבריו של המנהיג הליטאי, הרב דב לנדו, שצוטט כי "השלטונות שונאי לומדי תורה, הערכאות - בתי המשפט שונאי לומדי תורה, כרתו את תקציב התורה והישיבות, בזעם, ברשע, ברשעות". בידיעה אחרת בעיתון הובאו גם תגובותיהם של ארבעת חברי הכנסת בסיעה נגד ההחלטה של בג"ץ.