"את יודעת מה העיר משהו במדינת ישראל? השריפות. איזה אבסורד! שמונים אלף אנשים עקורים במדינת ישראל, זרוקים בקיבינימט, ואף אחד לא התעורר, תושבים, בתים ושטחי חקלאות נפגעו מהפגזות, וכלום לא עזר, רק כשהתחילו שריפות, פתאום מישהו התעורר כי השריפות הביאו למטולה יותר תקשורת, ואז גם יותר שרים ויותר תשומת לב. לא המלחמה עצמה, לא חיזבאללה על הגדר. אלו סדרי העדיפויות של ממשלת ישראל". כך אומר בראיון נרחב וכואב למוסף מעריב דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה. הראיון המלא יפורסם מחר.

מסייעים למפונים: החברים החדשים של זיגמונד | מיוחד
בחסות בית הנשיא: בני נוער מרחבי הארץ יזכו למענקים לקידום יוזמות חברתיות

מטולה היא אחד מהיישובים שנפגעו עד כה באופן הקשה ביותר מאש החיזבאללה בחזית הצפון, אבל רק לאחרונה אזולאי – שנשאר במושבה שנעזבה – הגיע לת"א לבקר חלק מתושביו העקורים וקיבל "הלם תרבות", לדבריו. "ישבתי בבית קפה עם המפונים וראיתי לתדהמתי שבזמן שהצפון מופגז ומטווח, יש חיים שוקקים בחלקי המדינה האחרים" הוא אומר, "אנחנו במטולה עם בתים חרוכים ותשתיות הרוסות תחת כוננות שיא, פיצוצים, מיגונים, טיווחים מטורפים, רואים מול העין את הטילים שנורים לעברינו, ובמרכז המדינה לא קורה כלום. כאילו מדובר במדינה מקבילה. זה הכניס אותי להלם. אנשים יושבים בחוץ, בתי הקפה מלאים".

"הרגשתי כעס, אבל לא על האזרחים אלא על האחראים עליהם", הוסיף, "אנחנו כולנו אחים במדינת ישראל, דין תושב אשקלון כדין תושב ת"א ומטולה. אנחנו אמורים להיות שווים, אבל ממשלת ישראל עושה אפליות לא רק בשוטף בתחומי הבריאות, החינוך והתרבות, אלא גם במלחמה. המדינה עצמה אומרת את זה בפה מלא במערכה הזאת. אם תפתח מלחמה בצפון, מזהירים שם, הטילים יגיעו גם אל המרכז. כלומר המדינה עצמה קובעת שיש אזרחי מדינת ישראל איקס ואזרחי מדינת ישראל וואי.

האזרחים איקס שווים פחות, אפשר לעקור אותם מבתיהם, אפשר להשלים עם העובדה שהם יחטפו פעמיים ולא יעבדו את השטחים החקלאיים ולא תהיה להם פרנסה, ואילו האחרים, מגדרה לחדרה, בהם אסור לגעת. חס וחלילה. הם ימשיכו לחיות בביטחון. ואת יודעת מה הכי כואב? שאני בטוח שאזרחי ישראל שאינם הפריפריה לא רוצים את זה. הם מאמינים שהמדינה צריכה לדאוג לכל אזרחיה בכל מקום שבו יש ירי או פיגוע, גם במלחמת חרבות ברזל ושאם יש ירי רקטות או התקפה על הדרום והצפון מדינת ישראל צריכה להתנהג כאילו בעל הבית השתגע כדי שהאויב יבין שלא משנה מקום המגורים אלא האזרח עצמו. דין בארי ומטולה כדין ת"א וירושלים".

דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה (צילום: יוסי אלוני)
דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה (צילום: יוסי אלוני)

שרי הממשלה לא מסייעים לכם?
"בהתחלה הממשלה נעלמה וגם נאלמה. רק מעט מאד שרים הרימו את הכפפה וניסו לעזור לנו. ואני רואה את אלפי חיילי צה"ל במטולה, כוח אנושי מדהים וערכי של צעירים ואנשי מילואים ואומר, למדינת ישראל לא מגיע את האנשים הנפלאים האלה, את כל הטייסים שהרבו להשמיץ לפני השבעה באוקטובר ועכשיו מגויסים שבועות וחודשים. אני אומר, לממשלה הזו לא מגיע את אזרחיה. יש לנו את הצבא הכי חזק במזרח התיכון, ולמרות שאני מעריך מאד את הרמטכ"ל ושמח שהוא בקבינט בעת הזאת, אני אומר בצער שהוא כשל בשביעי לאוקטובר ולכן הוא צריך ללכת. מנהיג באשר הוא חייב לקחת אחריות גם לדברים הטובים ובטח לדברים הרעים שקרו לאנשים שהיו תחת אחריותו במשמרת שלו. כולם צריכים לקחת אחריות, לבחור מועד וללכת הביתה".

הממשלה אומרת, נבחרנו כחוק, העם החליט.
"לא, לא, לא, העם החליט עד השביעי לאוקטובר, אחרי השביעי לאוקטובר לא לגיטימי שהממשלה הזאת ממשיכה לתפקד. יש לי חברים לא מעטים בממשלה הזו. אני איש ימין ואני אומר, כולם צריכים ללכת ואי אפשר להסתתר מאחורי המשפט שנבחרתי לארבע שנים, לא במקרה הקיצוני הזה. אבל בממשלת ישראל ובצה"ל לא הפנימו את השבעה באוקטובר. בכירי מדינת ישראל נוחתים על אדמת קטאר, אלו הגרועים יותר מחמאס, אלו שמימנו אותו ונתנו לו את הכוח הכלכלי הכי משמעותי כדי לבצע את הרצח הנתעב בשבעה באוקטובר, יושבים לאכול איתם, מנהלים איתם משא ומתן".


הראיון המלא יפורסם מחר במוסף מעריב