סקר מנדטים: מפלגת ימין מאוחדת, שבה חברים אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יוסי כהן, איילת שקד וגדעון סער, צפויה לקבל 27 מנדטים בבחירות לכנסת ולהיות המפלגה הגדולה ביותר. כך עולה מסקר "מעריב" שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All.

זאת ועוד, בנט אף מוביל על פני כל המועמדים בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. עיקר הפגיעה, על פי הסקר, היא במפלגת המחנה הממלכתי, שצפויה לאבד 7 מנדטים ולרדת ל־17. הליכוד (19) ויש עתיד (13) מאבדות שני מנדטים כל אחת, ואילו עוצמה יהודית (8) ומפלגת העבודה (5) נחלשות במנדט כל אחת.

בני גנץ בהודעת הפרישה (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ בהודעת הפרישה (צילום: אבשלום ששוני)

מהסיכום הכללי עולה כי במצב שבו מתמודדת מפלגת ימין מאוחדת - מתחזקת האופוזיציה בשלושה מנדטים, על חשבון הקואליציה הנוכחית, והמאזן בין הגושים עומד על 44 מנדטים (לקואליציה) מול 76 (לאופוזיציה, כולל חד"ש תע"ל ורע"ם). שני מנדטים מהתוספת לאופוזיציה מגיעים ממצביעי תקווה חדשה-הימין הממלכתי בראשות גדעון סער, שקולם יורד לטמיון בסיטואציה הנוכחית של התמודדות עצמאית.

עוד עולה מסקר "מעריב" כי על רקע המשך מלחמת ההתשה בצפון, פעולת צה"ל ברצועת עזה, הקיפאון במו"מ על החטופים והכרעת בג"ץ בסוגיית גיוס חרדים לצה"ל – לא היו השבוע שינויים משמעותיים במפת המנדטים במפלגות הקיימות. השבוע גם אין כמעט שינוי בתוצאות ההתאמה לראשות הממשלה - בני גנץ מקבל 44% תמיכה לעומת 38% תמיכה לבנימין נתניהו (18% נוספים אינם יודעים).

גנץ צריך לחשוש? הליכוד ממשיכה להתחזק, ומי מהקואליציה נשאר בחוץ? | סקר מעריב
הפער בין גנץ לנתניהו כמעט נסגר, אז למה רה"מ צריך להיות מודאג? | סקר מעריב

בעימות בין ליברמן לנתניהו, גובר יו"ר הליכוד עם 39% מול 34% ליו"ר ישראל ביתנו (27% אינם יודעים). לעומת זאת, כאשר מציבים את נפתלי בנט מול נתניהו – מקבל בנט 48% מול 36% לנתניהו.

בנימין נתניהו צוחק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו צוחק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד עולה מסקר "מעריב" כי כמחצית מהמשיבים (47%) תומכים בניסיון נוסף להגיע להסדר בסוגיית הגיוס, למרות (ואולי בגלל) פסיקת בג"ץ השבוע. 35% מתנגדים לכך ו־18% חסרי דעה. תקווה חדשה-הימין הממלכתי בראשות גדעון סער (1.8%), הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' (2.4%) ובל"ד (1.7%) אינן עוברות את אחוז החסימה.

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

בתשובה לשאלה: אם בבחירות הבאות לכנסת תתמודד מפלגת ימין מאוחדת, שבה חברים אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יוסי כהן, איילת שקד וגדעון סער, ושאר המפלגות ללא שינוי, למי היית מצביע? התשובות היו: מפלגת ימין מאוחדת 27 מנדטים, הליכוד 19, המחנה הממלכתי 17, יש עתיד 13, ש"ס 10, עוצמה יהודית 8, יהדות התורה 7, העבודה 5, חד"ש־תע"ל 5, רע"ם 5, מרצ 4.