"מה ההבדל ביני לבין כפר הנופש לידי שמקבל פיצוי מלא?": אחד מהעסקים המצליחים ביותר בגולן, מאפיית ״מטרלו״ שבעין זיוון, תסגור את שעריה למבקרים ביום שישי הקרוב, לפחות לתקופה הקרובה - ולא ידוע אם תחזור לפעול בעתיד.

בפוסט שהעלה אמש (ראשון) באינסטגרם שלו, סיפר עדי פרץ, בעל העסק: "לצערי, במדינה שבה עולם המסעדנות הוא בחשיבות נמוכה, אזלו כוחותיי ונגמר האוויר והכסף. יום שישי הקרוב, יהיה היום האחרון של 'מטרלו' כבית קפה בקיבוץ עין זיוון לתקופה הקרובה", כתב. "המלחמה ותוצאותיה המצערות מגלות לי מחדש עד כמה 'מטרלו' הייתה חלק מחייהם של אנשים".

דווקא עכשיו בזמן המלחמה: יצאנו לטיול בגולן
"בשנייה הכל יכול להתלקח פה, אבל אני מנסה להיות אופטימי"

הוא הביע ביקורת חריפה על על מתווה הפיצוי השנוי במחלוקת של הממשלה, שמקשה על העסקים בצפון לשרוד: "מה ההבדל ביני לבין כפר הנופש הנמצא 20 מטרים ממני ומקבל פיצוי מלא?". רק בחודש ינואר בשנת 2023, פרץ ביצע שיפוץ מסיבי - ועיצב ומיתג מחדש את המאפייה המצליחה.

בנוגע להחלטה האם לפתוח את העסק מחדש, ציין פרץ: "זו יכולה להיות הפסקה של שבוע, חודש או שנה. אולי נחזור ואולי לא, אולי בתל אביב ואולי בעין זיוון. יש המון שאלות - אך אין תשובות, גם לא לי. אני כן מתכוון להמשיך את הפעילות בארוחות פתוחות או פרטיות, או בפופ-אפים מיוחדים ובטוח לא אתן למטרלו לגווע". עוד הודה: "לכל האורחים האהובים שהגיעו בחמש וחצי שנים האחרונות. זה הכל בזכותכם".

בסטורי שהעלה היום הודה לכל מי שעצרו וכתבו לו, ושיתף: "שאלו אותי אם כשפרסמתי את שאין לי אוויר, אם זו הייתה קריאת 'תחזיקו אותי'. זו לא, וחבל שלא עושים עם זה כלום".

הסטורי של מטרלו המאפייה בגולן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הסטורי של מטרלו המאפייה בגולן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)