רבי שבתי מרשקוב, היה מחשובי תלמידי הבעל שם טוב ונחשב למקובל גדול. סידור התפילה שחיבר, נפוץ מאוד בעיקר בקרב מומחי ולומדי תורת הקבלה. הוא פעל בעיירה רשקוב, שהיתה מרכז יהודי תוסס עד להכחדת הקהילה בשואה. העיירה רשקוב שוכנת בחבל טרנסניסטריה, חבל בדלני במולדובה שנשלט על ידי רוסיה.

לפני כשלוש שנים, לאחר מאמצים רבים של חיפושים ועבודות בבית העלמין על ידי הקהילה היהודית במולדובה נמצא קברו של המקובל, שנערץ גם על ידי בני העיר שאינם יהודים ונחשב כמחולל ניסים ובעל סגולה השומר על העיר. 

מאז שנמצא הקבר, מארגנת הקהילה היהודית במולדובה בראשות רבה של המדינה הרב פנחס זלצמן, עליה לקבר לתפילה, אמירת תהילים וקדיש. בשנים האחרונות, הקהילה אף רכשה מבנים סמוכים והיא מקימה בית הכנסת האורחים שיעניק אש"ל למתפללים שיעלו לציון הקדוש לאורך השנה.

עשרות חסידים מהארץ ומחו"ל הגיעו השנה לקברו של המקובל, לציין את יום ההילולא ה-279 שלו. באופן חריג ומרגש, במהלך מעמד ההילולא, קרא הרב הראשי של מולדובה הרב פנחס זלצמן, פרקי תהילים לשחרור החטופים והצלחת החיילים, והקהל קרא את תפילת "אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה". 

לדברי רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן:"לאורך הדורות, יהודי האיזור היו עולים לקברו של רבי שבתי כדי לבקש ברכה לכל צרה ומצוקה. גם בקרב תושבי האיזור שאינם יהודים, נישא שמו של רבי שבתי כמחולל ניסים. בימים אלה, אך מתבקש שנתפלל אצל הצדיק למען כלל עם ישראל. הקהילה היהודית במולדובה, לקחה על עצמה את האחריות להחיות את ההיסטוריה ולשמר את המורשת האדירה כמו בציון רבי שבתי ובערים נוספות. בשנים האחרונות זכינו לפריחה והתעצמות של הקהילות ברחבי החבל, ובמיוחד בטירספול בירת טרנסניסטריה".