ח"כ יצחק קרויזר ('עוצמה יהודית') שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו-103fm והתייחס להחלטה לשחרר אסירים בטחוניים וביניהם את מנהל בית החולים 'שיפא'. 

"מאחר שהשר בן גביר נכנס לתפקיד השר לביטחון לאומי הוא העלה את מספר האסירים, המחבלים וגם העבריינים בתאים מ-4 ל-12, ומטבע הדברים התפנו לא מעט תאים, ומעבר לכך שב"כ החל בהכנתם של מאות תאי קליטה של אסירים בשירות בתי הסוהר ורק מאז שפרצה המלחמה אנחנו מדברים על עוד 2500 מקומות".

הנשים העוצמתיות שצמחו פה הן מקור הכוח והחוסן שלנו | ח"כ קרויזר

מחיר ההסתה: ההצעה שתמנע מתומכי טרור לפעול ברשתות החברתיות

עוד אמר הח"כ כי "מעולם שב"כ לא סרב לצה"ל או העלה טענה שאין לו מקום לכליאה שיגזרו מכך שלא לבצע מעצרים, או חמור מכך ובוודאי אתם צדקתם שאמרתם שלא משנה אם מדובר במנהל בית החולים או באחרון הנוח'בות שחדר לקיבוצים ולאופקים, את כולם לא היה צריך לשחרר, ובוודאי שצריך באמירה מאוד ברורה את המשחרר לפטר באמירה חד משמעית".  

בית כלא הדרים (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
בית כלא הדרים (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

כשנשאל מה מפריע לשר ליישר שטח ולהקים אוהלים לאסירים, ענה: "אני מדבר בנתונים, נוספו 2500 מקומות כליאה, מתוכם 1600 בבניה, של כליאה בנויה מתוך הגדלת האסירים באותם התאים, ועוד 900 מקומות שהם באמת פועלים בכלא קציעות בדיוק כפי שאתה ציינת".

עוד הוסיף קרויזר: "מאחר ואנחנו רואים את הפסיקה או הצו של בגץ באותו בית כלא שנמצא בדרום אנחנו מבינים שהמצוקה או החוסר בתאים לא היווה את העילה לשחרור ההזוי הזה של אותם מחבלים אותם רוצחים אותו מנהל בית חולים שאצלו בבית החולים שהפך למפקדת חמאס ואליו הביאו את החטופים שלנו גם בתוך מיטות בית החולים שלו רצחו את אותם חטופים שהגיעו ממדינת ישראל". 

מעצר אחד האסירים הנמלטים (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר אחד האסירים הנמלטים (צילום: דוברות המשטרה)

לגבי התנהלות בג"ץ, ציין: "בג"ץ יצר את הלחץ כדי ששדה תימן יצומצם, והוא יצר את האפקט הזה, אבל בלי שום קשר לעניין הזה, מעולם שב"ס לא אמר לצה"ל לא לבצע מעצרים או לשחרר מחבלים בגלל שיש או אין מקום ואני אתן את הנתונים ואני אחזור עליהם שוב".

עוד הוסיף: "מהרגע שהשר נכנס, הוא הגדיל את מספר האסירים בכל תא מ-4 ל-12, מתוך כך יש אמצעים שפנויים לקליטה, גם של מחבלים וגם של עבריינים, מהשביעי לעשירי שב"כ קלטו מעל 5000 מחבלים ומעולם לא אמרו לצה"ל שלא לבצע פעילות כזו או אחרת בגלל חוסר של מקום".

עוד גלגל אחריות השר ואמר: "מי שנתן את ההוראה לשחרר את אותו מחבל נאלח ובכלל את אותם מחבלים ששוחררו בלי ידיעתו כפי שאמר גם ראש הממשלה ובלי ידיעת שר הביטחון, אנחנו מבינים מי זו הדמות הזאת, שעושה בארגון כבשלו ומנהל את המדיניות שלו בלי לקחת אחריות על מה שהוא עושה".

איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

קרויזר הדגיש: "צריך לפטר את המשחרר בצורה מאוד ברורה ואם הוא מנהל ככה את המדיניות שלו בגוף הבטחוני שהוא אמון עליו, זה דבר חמור ביותר, אני חושב שהשר בנושא של האסירים הביטחוניים והעבריינים בבית הכלא, עשה שם מהפך גדול". 

עוד אמר חבר 'עוצמה יהודית': "אנחנו הצענו את חוק עונש מוות למחבלים שיכול לעזור בפתרון אם יש מי שטוען שיש מצוקה בבתי הכלא עם אותם המחבלים שאין להם מקום, מחבל מת פחות תופס מקום באותם בתי מאסר, אבל מעבר לכך, כפי שאמרתי בבתי המאסר של שירות בתי הסוהר יש מקום לאותם המחבלים, נוצרו שם תאים, צומצמו".