כמה שבועות לאחר שחולצה משבי חמאס נועה ארגמני, הלכה הלילה (שלישי) לעולמה אמה של נועה – ליאורה, שנאבקה מאבק ממושך במחלת הסרטן. אמנון רגב, קרוב של המשפחה, סיפר בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM: "הסיפור של ליאורה, אפשר לכתוב עליו ספר".

נועה ארגמני מדברת לראשונה: "מה שהעסיק אותי בשבי זה הדאגה להורים"
"נועה שאלה: 'אמא שלי בחיים?'": לוחמי הימ"מ משחזרים את החילוץ הדרמטי

"בואו נדבר על שמחה, על עצב, על השראה, על תרבויות – בכל הסיפור של ליאורה כל הדברים האלה קיימים. הסיפור של ליאורה, אפשר לכתוב עליו ספר. בשבילי באופן אישי, מהקרבה היא סיפור על השראה. וההשראה היא ההתמודדות שלה, האמונה שלה, שלה ושל יעקב. בשבילי יש עצב היום, אבל יש שמחה ויש מקום להישען על סיפורים כאלה. אנחנו תרבות כזאת, יש לנו מעברים בין שמחה לעצב. אלה מעברים יומיומיים בשבילנו".

"אני הייתי שם, ובאתי לראות את ליאורה. שלושה חודשים לפני כן היא עוד הייתה אצלי באולפן, והיא הייתה יכולה לתפקד. כשהיא פתחה את העין, הייתה שמחה גדולה".

נועה ארגמני עם אביה (צילום: זיו קורן)
נועה ארגמני עם אביה (צילום: זיו קורן)

"חד וחלק היא הבינה שהבת שלה חזרה. שמעתי מיעקב, ממקור ראשון, היא ידעה וזה דבר שהיא בעצם ציפתה לו מאוד. ולכן הסיפור של ליאורה הוא סיפור הוליסטי, הרבה יותר רחב, הרבה יותר משמעותי. מישהי שהגיעה מסין והתחברה עם מישהו מבאר שבע, והם ויצרו איזה סיפור מדהים, וקרה כל מה שקרה. כל המשאלה שלה התגשמה, אז יש פה יותר שמחה מאשר עצב".

"העוצמה של האנשים האלה, בתרבות שלהם, באופן שבו הם התנהלו, זה פשוט ראוי להערצה. כולנו צריכים לעצור דקה ולחשוב כיצד מתנהלים בעולם הזה".