השר לשעבר והאב השכול, יזהר שי, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103fm על היחס של הציבור בישראל להורים שכולים בתקופה זו ועל העתירה שהגיש לבג"ץ.

בהתייחס לאמירות הקשות שהופנו השבוע כלפי איריס חיים, אמו של החטוף יותם חיים שנהרג בשוגג על ידי כוחות צה"ל ברצועת עזה אמר שי: "יצרתי קשר עם איריס. היא חטפה על הראש את הזבל הזה, דברים שלא היו צריכים להיאמר. אמרתי לאיריס לנסות שלא להגדיר את עצמה דרך מה שהאנשים האלה אומרים. בכל פעם שיש התייחסות צינית להיותה אם שכולה זה פשע מוסרי, פשע ערכי, זאת בושה וחרפה. אמא שמספרת את דעותיה ולא חשוב מהן, אם אתה לא רוצה להסכים תגידו לה: 'הגברת חיים אני לא מסכים איתך' במקום להשתמש בכל הביטויים הנמוכים והאכזריים האלה".

"נפלנו על הראש": ישראל מחברת מחדש את עזה לחשמל - ובממשלה זועמים   
"היחיד שאמור לראות את התמונה": נמצא האחראי לשחרור מנהל ביה"ח שיפא?

 

יזהר שי ובני משפחתו (צילום: יוסי אלוני)
יזהר שי ובני משפחתו (צילום: יוסי אלוני)

שי הוסיף: "אני מקבל הודעות כאלה שלוש-ארבע פעמים בשבוע, עד שאני תוהה לאן אפשר להידרדר בכל פעם מחדש. אין פעם שאגיב בטוויטר, ולא אחטוף משהו. יש שיגידו לי שאני מנסה לנצל באופן ציני את היותי אב שכול. אמרו לי שחבל שגם האחים שלו לא נהרגו. לצערי הרב אני שותף בכיר לזה. השיח הציבורי הידרדר לרמות הנמוכות ביותר".

"אני רוצה שהציבור יקרא, ואני אוהב שקוראים את מה שאני עונה. הזבלים האלה הם בתצורות שונות ואני יודע מתי זה בוט. זה לא, אלה אנשים אמיתיים. יש להם חיים ומשפחה. בוטים אני חוסם. יש ורבים כאלה, אבל כשזה אדם אמיתי שאומר את הדברים מתוך מטרה לייצר שנאה ולגרום לנו מחשבות אחד על השני - שם אני עונה וקורע את המסיכה, ומלמד את זכותי להביע את דעתי. מי שאומר לאב שכול דברים מהסוג הזה, חבר'ה לכו תחפשו לכם חיים אמיתיים. זה שאני אב שכול אכן משפיע על חיי ומחשבותיי".

על העתירה, שהגיש יחד עם הורים נוספים, לבג"ץ בניסיון לכפות על הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית למחדל השבעה באוקטובר אמר שי: "הממשלה קיבלה מבג"ץ חודש ימים לענות לנו. אנחנו קבוצה של הורים שכולים, חטופים ומפונים, אבל כל עם ישראל ניזוק וסובל. לפי הסקרים שפורסמו בסוף השבוע, 86% מהציבור מצדד בהקמת וועדת חקירה. גם 77% ממצביעי נתניהו בעד. כולי תקווה שממשלת ישראל תגיד: 'נכון זה מה שצריך לעשות מיידית'".

הוא מסביר: "התיעצנו עם מיטב עורכי הדין בישראל שדנו במתח הזה: מתי בג"ץ צריך להתערב ומתי לא. אם הממשלה עושה משהו לחלוטין לא סביר, בג"ץ בהחלט יכול להתערב".