פיקוד העורף הודיע על השקת יישומון חדש של מערכת הפצת התרעות והנחיות לטלוויזיה חכמה. היישומון החדש יאפשר לקבל התרעות בעת שהטלוויזיה דלוקה וכאשר צופים בה בכל הפלטפורמות הקיימות, בהן בערוצים, ביוטיוב, בנטפליקס וביישומים נוספים הקיימים בטלוויזיה.

מכיוון לא צפוי: היוזמה שתשים סוף לסערת הגיוס?
אביגיל, דוד או מוחמד? אלו השמות הפופולריים ביותר ב-2023

היישומון יהווה מערכת הפצת התרעות, כמו צפירות ובמידת הצורך גם הנחיות. כל משתמש ביישומון יצטרך בשלב הראשון למלא את כתובת מגוריו וההתרעה תהיה ממוקדת לאותו אזור. 

"המערכת החדשנית נועדה לתת התרעה לכל אדם בכל זמן. כל אחד יקבל התרעה לכתובת בה הוא נמצא", הסביר גורם בפיקוד העורף. "כל התרעה תגיע מיידית לכל טלוויזיה עם אנדרואיד טבעי". עם זאת, היישומון יפעל רק בעת שהטלוויזיה דולקת. 

סרטון הדמיה (צילום :דובר צה"ל)

הגורם בפיקוד העורף הסביר, כי ליישומון שפותח יש ערך טכנולוגי מוסף, מאחר ולעתים אנשים אינם שומעים את הצפירות בצופרים שבאזור מגוריהם. הוא ציין, כי ספקיות התוכן יסייעו בהפצת היישומון וניתן יהיה גם להוריד את היישומון באופן עצמאי. 

הגורם בפיקוד העורף הבהיר עוד כי היישומון פותח במשך חודשים ארוכים, כחלק מתכנית הפיתוח הטכנולוגית הרב שנתית ולעיתוי ההשקה הנוכחי אין קשר למתיחות בצפון.

"אנחנו מאפשרים לקבל התרעות בדרכים שונות. היישומון החדש יידע בעתיד לזהות עצמאית את המיקום של המשתמש בטלוויזיה וההתרעות יהיו ממוקדות" הוא הסביר עוד. "היישומון יעלה על כל דבר אחר בעת שידור בטלוויזיה ויתריע בעת הצורך, גם באמצעות צפירה ובאופן מיידי".

פורטל פיקוד העורף