מאות מתושבי באר שבע הגיעו ללוות את ליאורה ארגמני ז״ל, אימה של נועה ארגמני שחזרה לארץ במבצע חילוץ הירואי משבי חמאס בעזה, בדרכה האחרונה. נועה הגשימה את חלומה האחרון של אמה, ונפרדה ממנה לפני מותה ממחלת הסרטן.

נועה ספדה לאמה ואמרה בכאב: "אמא שלי החברה הכי טובה שיש, הבנאדם הכי יפה וחזק שהכרתי בחיי. אני עומדת פה היום ועדיין מתקשה לעכל. כנגד כל הסיכויים אני כאן. תודה לך ושמחה שיצא לי לראות אותך לפחות עוד פעם אחת. תודה על 26 שנים שזכיתי להיות לצידך. למדתי ממך הרבה. לקחת אותי לטייל איתך סביב העולם, הפכת אותי לבן אדם חזק. הכלים שנתת לי הם כלים שלא אוכל לרכוש בשום מקום אחר. כל פעם שהיה קשה דחפת אותי קדימה. אני מבטיחה לך שאמשיך ללכת בדרכך. מבטיחה לך שאשמור על אבא. מבטיחה לך שאהיה חזקה בדיוק כמוך. אמא תמיד תהיי איתי לא משנה לאן אלך ואת מי אפגוש. וכמו שלימדת אותי שהייתי ילדה קטנה - אני אוהב אותך עד השמיים ובחזרה".

לזה לא ציפינו: באיראן משתמשים במאמר שפורסם במעריב כדי לנגח את המועמד לנשיאות
סקר בקרב יהודים אמריקאים: ארה"ב לא תומכת מספיק בישראל במלחמה

הלווית אימה של נועה ארגמני (צילום: פלד ארבלי)
הלווית אימה של נועה ארגמני (צילום: פלד ארבלי)

יו, אחותה של ליאורה, סיפרה: "כאחות צעירה היא תמיד הייתה דמות מעוררת ההשראה. חכמה ומלאת אנרגיה לחיים ולמקצוע. כאישה היא הייתה קשובה לצרכי בעלה ובתה. היא הייתה מאוד מתחשבת לאימא שלה ולאחיה. היא שמרה על המסורת הסינית שלה היטב, הן בסין והן בישראל. היא חיה חיים נפלאים. אני עצמי, אימא שלי והאחים מקווים שיהיו לה חיים יפים בגן עדן".

יעקב ארגמני, בעלה של ליאורה ואביה של נועה: "דבר לא מכין אותך לפרידה מאדם שאתה אוהב יותר מכל. קיוויתי כל כך שתישארי איתנו עוד קצת, את נלחמת כמו לביאה ולא וויתרת עלינו. עכשיו אני מבין שבחוכמה וברגישות שלך חיכית לזמן הנכון. וכשנועה עכשיו בבית הבנת שאת לא צריכה לדאוג לי ויכולה לשחרר. תודה רבה ליאורה אהובה על חיים משותפים, אהבה וחברות אמת. תודה על העצות החכמות שלך, תודה שהיית שם בשבילי תמיד לאורך כל הדרך. תודה ליאורה שהפכת אותי לבן אדם טוב הרבה יותר".

"כולכם שמעתם על ליאורה שלי, אבל חשוב לי לחלוק אתכם איזה בן אדם מדהים היא. ליאורה אישה טובה, חכמה, חברת אמת לחיים. היא אמא למופת שחינכה את בתנו נועה לערכים של יושר ואהבת האדם. לליאורה היה תמיד חשוב לפנות לכל אדם באשר הוא מתוך כבוד והערכה. אני מודה לקדוש ברוך הוא על מעל לשלושה עשורים יחד גם ברגעים הכי קשים. עכשיו כששערי השמיים נפתחו, יש לי בקשה - שיהיה לה רק טוב, שתשמרו לי עליה. לך ליאורה - חכי לי שאגיע ונמשיך להיות יחד לעולמים".

הלווית אימה של נועה ארגמני (צילום :פלד ארבלי)

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' ספד לה גם הוא: "אנחנו רוצים לומר לכם תודה. על אצילות הנפש ואדיבות הלב. כשנחשפנו לרוע האנושי אתם סימלתם תקווה. כשראינו איך המחבלים הארורים רושמים שנאה יוקדת אתם הפגנתם אהבה. איפה שהיה ייאוש נתתם תקווה. אני לא מכיר רבים שחוו את הייסורים כפי שאתם חוויתם, ועשיתם זאת באהבה שלא ידעה גבולות. ליאורה קשרה את גורלה איתך ועם העם שלנו, המדינה שלנו. היא כתובה בספר הזהב של העם היהודי כאן בארץ ישראל. אף תסריטאי, גם זה עם הדמיון הפורה ביותר, לא יכול לכתוב תסריט כזה. כולנו האמנו, היינו מלאי תקווה. השתוקקנו שנועה תחזור הביתה ותחבק את אימא. ואימא חיכתה לה כמו שכל המדינה חיכתה לך. אימא חיכתה עד נשימתה האחרונה".
"ליאורה, העיר באר שבע ומדינת ישראל מרכינות ראש בכאב גדול על לכתה של אחות, בת, אימא, חברה, שסימלה את היופי בעם ובמדינת ישראל. ברגע הזה נותר לכולנו לאחל ולהתפלל שכל החטופות והחטופים ישובו הביתה הכי מהר שאפשר למשפחות שלהם, ושהחיילים שלנו יחזרו בשלום".