תחנת המשטרה בירוחם נפתחה היום (שלישי) מחדש, כחלק מהתוכנית לחיזוק ביטחון היישוב. במהלך השנים האחרונות הצטמצמה פעילות התחנה באופן דרסטי, עד למצב שבו לא היה אפילו שוטר אחד קבוע בירוחם ברוב ימות השבוע.

תושבים נאלצו לפנות לקבלת שירותים בתחנת דימונה, וחוסר המוגנות ברחבי היישוב בא לידי ביטוי בנתוני הפשיעה שהתפרסמו מטעם משטרת ישראל. כמו כן, תחושת הביטחון של התושבים נפגעה באופן משמעותי. העיר ירוחם, המונה למעלה מ-12 אלף תושבים ונמצאת בצמיחה דמוגרפית מתמדת, מתמודדת עם אתגרי ביטחון ייחודיים לאזור.

ירוחם  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ירוחם (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עם כניסתה של עו"ד נילי אהרון לתפקיד ראש המועצה במרץ האחרון, היא שמה לה למטרה  ופעלה מול הגורמים במרחב וברמה הארצית כדי להחזיר את פעילות תחנת המשטרה בירוחם. זאת, על אף האתגרים הידועים והקושי לגייס שוטרים.

בזכות שיתוף פעולה עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב אמיר כהן, ובהובלת מפקד מרחב הנגב, תת ניצב אפי שימן, הוחלט כבר בחודש מאי על תוכנית לחיזוק ירוחם ובתוכה החזרת פעילות מלאה לתחנת המשטרה בירוחם. 

עו''ד נילי אהרון  (צילום: קיו אליט)
עו''ד נילי אהרון (צילום: קיו אליט)

היום, בשעה טובה, החלה הפעילות המחודשת של התחנה, שתאויש במהלך כל שעות היממה ובכל השבוע. לתחנה תוצמד ניידת משטרה קבועה, שוטרי סיור קבועים וכיתת כוננות פעילה ומיומנת.

בישיבת ירוחם נפלו חללים רבים: "השאלה 'למה?' זועקת"
פרח המדבר: ירוחם בדרך להפוך לבירת תיירות

דברי ראש מועצת ירוחם, עו"ד נילי אהרון: "מאז היבחרי לתפקיד ראש מועצת ירוחם, ועוד קודם לכך, נדהמתי שנקודת משטרת ירוחם פעלה בתת תקינה ולמעשה נסגרה. זוהי דעיכה ופגיעה ממשית בתושבי ירוחם שסבלו מכך רבות".

עוד הוסיפה אהרון: "לאחר פגישות רבות ושיח משותף, אני שמחה להחזיר עטרה ליושנה ולפתוח תחנת משטרה עם 6 שוטרים – 4 שוטרי סיור, מפעילת בסיס מתנדבים, ומפקד תחנה. בהמשך, יגוייסו רכז מודיעין וחוקר".

תחנת משטרה (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
תחנת משטרה (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

ראש המועצמה סיכמה: "משנת 2018 החלה הידללות בתקינה בתחנת ירוחם עד לכדי מצב שבשנת 2023 לא הייתה ניידת ואפילו לא שוטר אחד קבוע בירוחם ושערי התחנה נסגרו. עוד בטרם כניסתי לתפקיד נפגשתי עם ידידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אשר הודיע כי תיקנן מחדש את תחנת ירוחם".