לאחר שדווח כי ג׳ואד רבעי, בן ה-20 מכפר נחף הסמוך לכרמיאל - הוא המחבל שדקר היום 2 חיילים והרג אחד מהם - ראש המועצה המקומית של נחף גינה בחריפות את הפיגוע: ״אירוע חמור, אשר לא משקף את רוח הכפר״, אמר.

בשיחה עם מוחמד זורי, ראש המועצה המקומית נחף, הוא אומר ל-״מעריב״: ״קודם כל, חשוב לי להביע צער על המקרה הנורא ולגנות אותו באופן מלא, אנחנו מזועזעים. אף אחד לא ציפה שתושב מהכפר יבצע פיגוע״, אומר ומשתף כי הלילה תתקיים פגישה משותפת של ראש עיריית כרמיאל - יחד עם ראשי המועצות הערביות המקומיות.

פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות המשטרה)
פיגוע הדקירה בכרמיאל (צילום: דוברות המשטרה)

״חשוב לנו לשמור על מרקם החיים החברתי והשותפות המלאה בין התושבים היהודיים לתושבי נחף. הכפר שלנו תמיד היה כפר של שלום, והפיגוע לא משקף בשום צורה את אנשי הכפר. אנו לא ניתן לאנשים קיצוניים להרוס את השותפות הערבית-יהודית באזור, אנחנו כפר שוחר שלום. בשם כל אנשי נחף - התושבים, חברי המועצה, אנשי הדת ואנשי החינוך, אני מגנה את האירוע. כמו כן, עצרנו את כל פעילויות קייטנות הקיץ בכפר. חשוב לנו שידעו שהפיגוע היה עבודה של איש אחד בלבד, ופעולתו לא משקפת דבר. בכפר שלנו - אין הסתות. אנו משתתפים בצער המשפחה השכולה - ומאחלים החלמה מהירה לפצוע״. 

בשיחה עם ״מעריב״, אחד מתושבי הכפר גינה גם הוא בחריפות את האירוע: "אנו חיים לצד תושבי כרמיאל כבר עשרות שנים בשותפות הדוקה. אני עצמי מתנדב במטה החטופים הארצי, שם אני מתרגם עבורם ידיעות בערבית״, סיפר על הקשר האישי שלו עם האוכלוסייה היהודית. ״מתחילת המלחמה, יזמתי פרויקט שנקרא ״כולנו כאן כדי להישאר״ - כנס משותף בין יהודים לערבים במטרה לקדם חיים בשותפות. הכפר מונה כ-14,000 תושבים וכל אחד מאיתנו בהלם. הטרגדיה היום זעזעה אותנו, ואף אחד לא ציפה בחלומות הכי גרועים שלו שדבר כזה יקרה. גם בשומר החומות וגם במהלך המלחמה האחרונה לא היו התפרעויות או הסתות מצד אנשי הכפר. אנו מגנים בתוקף את המעשה הנפשע הזה, שאינו משקף בשום צורה את רוח הכפר או את היחסים הטובים עם אנשי כרמיאל״.