מתן זימן, בן 36, עצמאי בתחום השיווק ותושב קיבוץ דורות, פונה עם משפחתו ב־7 באוקטובר כשאינו יכול לעבוד ומצוי באי־ודאות גדולה. גם ליהיא קלוש ממושב נתיב העשרה פונתה עם בן זוגה ושני ילדיהם ונקלעה למשבר תעסוקתי.

מתן וליהיא, לצד עשרות מפונים ונפגעים נוספים מהמלחמה הממושכת, נעזרו בתקופה האחרונה במיזם חדש שנועד לסייע להם להשתלב מחדש בשוק התעסוקה במשרות טכנולוגיות.

נשים בעבודה (צילום: אינג'אימג')
נשים בעבודה (צילום: אינג'אימג')

מאחורי היוזמה עומדת חברת סיילספורס, יחד עם חברת Elevation ועמותת תפוח וכחלק ממיזם CRM period, והוא כולל תוכנית הכשרה מיוחדת לתפקיד מנהלי מערכות של חברת סיילספורס בארגונים שבהם מערכות ניהול קשרי לקוחות ופלטפורמות פיתוח אפליקציות לחברות עסקיות.

שוק התעסוקה בישראל: מאז ועד היום | סקירה מיוחדת
המגמה נמשכת: ירידה במספר דורשי העבודה | כל הנתונים

כוונת היוזמה הייתה להעניק לאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה הזדמנות להיכנס לענף ההייטק וכך גם להשתקם תעסוקתית, לצד סיוע בהשבת הביטחון הכלכלי. המיזם, שרץ בשנים האחרונות עם אחוזי שילוב גבוהים בשוק, נפתח בחודשים האחרונים בקונספט ייחודי לקהל נפגעי המלחמה תוך דגש על מנטורינג, הקניית מיומנויות, הכנה להשמה, מפגשים עם האקוסיסטם של סיילספורס ועוד, וכעת מגיע לסיומו.

"בכל משבר יש גם הזדמנות", אומר מתן, "כעצמאי, ניהול הקשר עם הלקוחות וההמשכיות העסקית מאוד קריטיים ונהפכו קשים הרבה יותר תוך כדי המלחמה והפינוי מהבית. הקורס אפשר לי להרחיב את המענה ללקוחותיי ואף לעשות שינוי קריירה".

אשת קריירה (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
אשת קריירה (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

ליהיא מוסיפה: "העומס בעבודה, לצד גידול ילדים וניהול שגרת החיים כמפונים, לא אפשרו לי להתפתח מקצועית. לאחר שקיבלנו את החיים שלנו בחזרה אחרי 7 באוקטובר, השתלבתי בקורס וקיבלתי ליווי תעסוקתי, עזרה במציאת עבודה וליווי בראיונות".

אודליה רוזנפלד, מנהלת אחריות חברתית בסיילספורס ישראל, אומרת ל"מעריב": "השאיפה שלנו היא לא רק להקנות מיומנויות טכנולוגיות, אלא גם להחזיר את תחושת הביטחון והחוסן. אלה יאפשרו לאותם נפגעים מהמלחמה לבנות מחדש את חייהם וליצור קריירות משמעותיות ומבטיחות בענף".

אורן גזית יחזקאלי, ‏מנהלת התוכנית מטעם Elevatio, הוסיפה: "לצד השותפים יצרנו תוכנית שעוטפת את המשתתפים באופן אישי, תעסוקתי וחברתי, שבה הם הוכיחו את נחישותם ויכולותיהם. אין לנו ספק שהבוגרים יהוו נכס לכל ארגון שבו ישתלבו".