מפקד פיקוד מרכז היוצא אלוף יהודה פוקס פרש אתמול מצה"ל אחרי 37 שנים, ותקף בחריפות יהודים שמתפרעים ביהודה ושומרון ואת השתיקה על מעשיהם: "עשיתי ככל שביכולתי להגן על תושבי מדינת ישראל ותושבי האזור, התייחסתי בכובד ראש לכל אבן ובקבוק שהושלכו, וראיתי את עצמי אחראי לכל פצוע או פצועה בגוף או בנפש. כל אחת ואחד שנפל צרב אותי. תחקרנו, למדנו והפקנו לקחים. לא תמיד הצלחתי. לעתים נכשלתי. אשא איתי את מחיר הדמים לעד", אמר פוקס. אליהו ליבמן, ממייסדי פורום "תקווה" של משפחות החטופים ואביו של אליקים ליבמן ז"ל שהוגדר חטוף וגופתו אותרה בקבר של נרצחת שנקברה בגוש דן ונרצחה יחד עם ליבמן בחניון רעים ב-7 באוקטובר, התייחס הערב (שלישי) לדברים בשיחה עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM

"לפוקס יש זכויות מעצם היותו לוחם וקצין, ויש לו הרבה כישלונות בהתנהלות בזה שהוא היה אחראי על הביטחון שלנו, נרצחו עשרות ונפגעו רבים, וכל יום שיש הרבה מאוד פיגועים", אמר בפתח השיחה. "היינו מאוד מודאגים, הייתה לנו בעיה עם האמון מולו. בהסתכלות שלו אנחנו איזה משהו חריג, הוא גם אמר את זה בנאום שלו. אנחנו כאילו תושבי האזור, אנחנו לא מדינת ישראל. לצערי הוא החליט ברוב חוצפתו לתת לנו סדרת חינוך, להנהגה, לרבנים, לתושבים שמוסרים את הנפש ונלחמים ונופלים בדרום, בצפון ובבתים שלהם. זה מקומם, לא נתפס ולא יסולח. זה פשוט בלתי נתפס עזות המצח והחוצפה של האיש הזה". 

בעוד שבמצרים משדרים אופטימיות - גורם מדיני מצנן את ההתלהבות
אלירז שדה נכנס בשמחה רוטמן: "זה בושה וחרפה, הדבר הכי גרוע שהוא עשה"

"מבחינתנו אנחנו צריכים להיות עם חופשי בארצנו, וכשיש יכולות לאויב ועשרות אלפי חמושים הוא מעודד את הרשות, נפגש איתם ואוכל איתם חומוס כשהם חלק מהטרור. אלה חיי אדם. בהנחיות שלו, בפועל מי שפעל הם המג"דים והמח"טים, הוא רק בלם. כל מפקד מחוז ש"י לא היה בטקס והוא בנתק כבר שבועות עם האלוף", הוסיף. 

"אני בקשר עם המ"פים, המג"דים והמח"טים, פוקס רצה להדיח חלק מהם", אמר עוד. "הוא מרגיש רגשי נחיתות כדתל"ש לשעבר, הוא עושה לנו רצח אופי. כשהוא משווה אותנו לאויב ולתודעת האויב, לאויב שאנס ורצח, הוא מדבר על הרתעה ולא מצליח לדאוג להרתעה. אני מקריא מתוך הנאום שלו. הוא עושה פשע מלחמה למאות אלפי תושבי יו"ש. הוא לא יחנך את ההנהגה של ההתיישבות, הוא אמור לתת ביטחון והוא נכשל". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm