שורדת השבי אגם גולדשטיין אלמוג, ששוחררה בעסקה הקודמת לאחר 51 ימים יחד עם אמה ושני אחיה הקטנים. נשאה היום (שני) דברים בהקרנה מיוחדת של הסרט "זעקות ואז שתיקה" בכיכר החטופים.

אגם, שעדותה מופיעה בסרט, הוחזקה בשבי עם חטופות נוספות שנמצאות במנהרות החמאס כבר 283 ימים. אמרה "אני מודה לכם שאתם כאן, אתם האנשים בהם אני נזכרת כשאני מרגישה לבד בתוך כל ההמתנה הזאת שמוצצת לנו את הדם, בתוך כל התסכול, בתוך התקופה הקשה בחיי".

מספר חודשים לאחר ששוחרה: המסר המרגש של עמית סוסנה
הסרט התיעודי "זעקות ואז שתיקה" על פשעי המין של מחבלי החמאס

אגם שיחזרה את רגע האימים בתוך המנהרות וזעקה: "הסתכלנו בעיניים אחת של השנייה וביקשתן ממני: 'תספרי הכול רק שהוא לא ייגע בנו שוב'. אני לא מסוגלת שתתפספס עסקה". 

אגם גולדשטיין שחזרה משבי החמאס (צילום: אבשלום ששוני)
אגם גולדשטיין שחזרה משבי החמאס (צילום: אבשלום ששוני)

שירה אלבג, אמה של החטופה לירי אלבג, אמרה: "העם רוצה את החטופים בבית, חמאס רוצה עסקה והלחץ הצבאי הביא תוצאות. עכשיו זה הזמן שלכם מקבלי ההחלטות. הילדה הקטנה שלי עדיין יושבת שם לבד בחושך במנהרות עדיין צועקת לעזרה". 

ד"ר איילת לוי שחר, אמה של החטופה נעמה לוי בת ה-19 המוחזקת בעזה, אמרה: "ראש הממשלה, אני מבקשת, אל תיסע לקונגרס בלי נעמה שלי. קודם תחזיר אותה ואת כולם ואז נבוא איתה ביחד". 

לירי אלבג (צילום: באדיבות המשפחה)
לירי אלבג (צילום: באדיבות המשפחה)

הסרט "זעקות ואז שתיקה" שהוקרן בכיכר, שופך אור על פשעי המין שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר וחושף את המציאות הקשה איתה מתמודדים החטופים, בעיקר החטופות, המוחזקים בשבי חמאס בעזה למעלה מ-9 חודשים.