אתמול בערב (רביעי) התקיים במרכז סוויץ' ברהט מפגש של משפחות חטופים יהודיות וערביות. האירוע גובש על ידי ארגון ״האם ראית את האופק לאחרונה״, בשיתוף עם מטה משפחות החטופים ומתנ"ס רהט, במטרה להדגיש את המאבק המשותף להחזרת החטופים מידי החמאס.

שגריר ארה"ב בישראל ביקר בחמ״ל המשותף יהודי-ערבי
נקודת אור באפלה: החמ"ל המשותף ליהודים וערבים בנגב

שי ונקרט - אביו של עומר ונקרט אמר: ״ב7.10 הפכנו למשפחה אחת, ואנחנו שותפי גורל. אנחנו נמצאים במאבק הכי חשוב שקיים במדינת ישראל, הכוח שלנו ביחד יכול לייצר לחץ אדיר על האויבים שלנו. אנחנו חיים על אותה אדמה וכולנו בני אדם. הדם שלנו הוא אותו דם". 

אירוע האם ראית את האופק לאחרונה (צילום: מתן רייזמן )
אירוע האם ראית את האופק לאחרונה (צילום: מתן רייזמן )

שעבן א-סייד - אביו של הישאם א-סייד ציין: ״האחווה בין יהודים לערבים קיימת מאז קום המדינה. אם אנחנו נעזוב את הפוליטיקה תהיה לנו אחווה יותר חזקה. אנחנו תומכים בכל מי שעוזר בעניין החזרת החטופים. אני מוכן לבוא לכל מפגש בכל מקום כדי לתרום להחזרתם". 

אילה מצגר - כלתו של יורם מצגר ז״ל: ״אני רואה את הממשלה אחראית מלאה. היא צריכה לקדם איזשהו אופק מדיני שייתן תקווה לאנשים גם פה, וגם בצד השני. לצערי ראש הממשלה שלי גורר את החתימה על הסכם להחזרת החטופים. אנחנו ברגע האמת, אם הוא יבחר לא ללכת על עסקה אז אנחנו הולכים למלחמה ופוגעים בעצמנו ומבעירים את המזרח התיכון, יש לנו הזדמנות לעצור את זה". 

אירוע האם ראית את האופק לאחרונה (צילום: מתן רייזמן )
אירוע האם ראית את האופק לאחרונה (צילום: מתן רייזמן )

באשיר זיאדנה בן משפחה של עאישה, בילאל, יוסף וחמזה זיאדנה: ״החטופים הם הבנים והבנות של כולנו, כולנו יכלנו להיות בסירה הזאת, אנחנו מקווים שתבוא עסקה וגם יבוא אופק מדיני שימנע מדבר כזה לקרות שוב״

עוד אמרו עלי זיאדנה אח של יוסף וחמזה זיאדנה: ״נמאס לנו לספר את הסיפור שלנו, אני מקווה שזה המפגש האחרון שאנחנו מספרים אותו. יש שולחן שמונחת עליו עסקה שכולם תומכים בה. אני קורא לראש הממשלה: אל תצא לארצות הברית כל עוד לא חתמת על ההסכם. אני קורא ללפיד להצטרף לממשלה ולהחליף את בן גביר וסמוטריץ', הגיע הזמן להגיע לעסקה".