בצל התקיפות הנרחבות של צה"ל בתימן ראשי מועצות וארגונים המייצגים את הצפון - דורשים כי תגובת צה״ל תהיה חזקה גם לאחר שמתבצעים שיגורים לאזורם. הם טוענים כי בשיח המדיני, הציבורי והתקשורתי - ״נרמלו״ את המצב הביטחוני העגום בו משוגרים באופן יומיומי רקטות, כטב״מים וטילים לעבר צפון הארץ.

אורי קלנר, ראש מועצה אזורית גולן, הזכיר כי במהלך יום שבת האחרון נורו 30 טילים - ו-4 כטב״מים לעבר הגולן, ובתגובה לתקיפת צה"ל בתימן אמר: ״אנו מחזקים את צה"ל על התקיפה העמוקה ורואים את הרצון והיכולות". 

ראש מועצה אזורית גולן בפנייה לממשלה: "קבלו החלטות והגנו עלינו"
ראש המועצה הצפונית הנבחר: "המדינה צריכה לפצות את מי שנשאר"

"לאחר 30 טילים שנורו בשבת לגולן ו- 4 כטב"מים, אנו דורשים מראש הממשלה לראות גם את לבנון בוערת! יש לשקם את כוח ההרתעה של מדינת ישראל, ולהחזיר את הביטחון לתושבי הצפון", דרש.

עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, שרבים מהתושבים ביישובים שבשטחיה מפונים כבר חודשים אמר כי "אנחנו גאים בתגובה ההולמת של צה"ל בתימן!״ בוועדת השמות הבאה אולי נשקול להחליף את השם של היישוב אביבים - לתל אביבים או לתל אביב״, אמר בסרקיזם מוחלט וטען כי ״אולי כך, מדינת ישראל תגיב באופן חזק כאשר שוב יפלו ביישוב טילים או כטב"מים - כפי שקורה כבר 9 חודשים.

הכטבם נכנס דרך הים ומתפוצץ (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
הכטבם נכנס דרך הים ומתפוצץ (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אנו דורשים ממדינת ישראל להתייחס לפגיעות בצפון - בדיוק כפי שהיא מתייחסת לפגיעות במרכז הארץ", הצהיר. מלבד ראשי המועצות, גם משפחות מפוני ותושבי הצפון התרעמו על חוסר הסימטריה ונרמול המצב הביטחוני בצפון, פנו אמש (שבת) לשר הביטחון גלנט - ודרשו ממנו לצאת למתקפה גם בלבנון.

בפניית מטה "נלחמים על הצפון" לשר הביטחון, תקפו המשפחות בחריפות את דבריו שנאמרו בהצהרתו אמש: "החות׳ים תקפו אותנו למעלה מ-200 פעם - בפעם הראשונה שבה הם פגעו באזרח ישראלי הכנו אותם ואנחנו נעשה את זה בכל מקום שבו הדבר הזה ידרש", התריע גלנט.

המשפחות התייחסו לדבריו של השר גלנט לפיהם "לדם של אזרחים ישראלים יש מחיר, הוא לא הפקר, את זה יודעים היום בלבנון, בעזה, בתימן וגם במקומות אחרים, אם יעזו לתקוף אותנו התוצאה תהיה זהה", והשיבו לו: "עשרות ישראלים נהרגו בתקיפות מלבנון, בלי שום תגובה משמעותית של מדינת ישראל. מהדם שלנו לא אכפת לך?".

רפאל סלאב, תושב קריית שמונה הוסיף כי ״אנו שמחים על גילוי העוצמה של ישראל בכל העולם באמצעות תקיפה משמעותית מאוד במרחק 1800 ק״מ מישראל, אך בלתי מתקבל על הדעת שהצפון הותקף ב-7000 טילים וכטבמ״ים - וביירות עדיין עומדת.

שריפה בצפון באזור קריית שמונה (צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)
שריפה בצפון באזור קריית שמונה (צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)

רק אתמול, ביתנו הותקפו על ידי יותר מ-100 טילים וכלי טיס - דין קרית שמונה כדין תל אביב. הגיע הזמן להגיב בעוצמה על הנעשה בצפון״.

מתן דודיאן, מפונה משלומי ציין כי "עשרות כטב"מים נשלחים לצפון מדי יום, וראש הממשלה ושר הביטחון מתעלמים לחלוטין מהמצב. 33 הרוגים בצפון - חיילים ואזרחים, והם מתעלמים״, ציין את הנתונים הכואבים. ״כטב"ם אחד, הרוג אחד בתל אביב - ישראל וכוח רב לאומי תוקפים בתימן.

המשמעות היא שדם תושבי הצפון הוא הפקר! דין לבנון כדין חודיידה, עם ישראל מסרב לשוני בין התושבים. גלנט, אנחנו דורשים ביטחון מידי", ביקש. במטה ״נלחמים על הצפון״ דורשים לצאת למתקפה קשה בלבנון, ומבקשים ניצחון לטווח הארוך, שכן כבר מעל ל-9 חודשים התושבים מפונים ועקורים מביתם.