כ-1,000 צווי גיוס יישלחו הבוקר (ראשון) לצעירים חרדים מכל רחבי הארץ. מדובר במנה ראשונה מתוך שלוש מנות צווים שיישלחו בחודש וחצי הקרובים. בצה"ל מתכוונים במהלך שנת העבודה הקרובה לגייס כ־4,800 צעירים חרדים - 3,000 יותר מאשר בשנה רגילה. מוטקה בלוי, מבכירי דגל התורה, התייחס בשיחה עם ברק סרי ויהודה שלזינגר ב-103FM ליום ההיסטורי.

"זה כבר מראה שזה לא הפריפריה, כי הצווים הראשונים נחתו בעיר ביתר עילית", אמר בפתח השיחה. "בית הדין בהאג ביום שישי הכריע ברוב קולות בבג"ץ שלו שצריכים לעזוב את ירושלים ואת כל יהודה ושומרון. התחלנו לארוז? נכון שלא? זה לא מעניין אותנו. לא בג"ץ ולא סבתא שלנו, לנו יש גדולי תורה, והיות שהלכתם איתנו ראש בראש ורציתם כאוס ולבטל דברים שהיו נהוגים פה, בן תורה לא יילך לצו ראשון ואפילו לא לבדיקת רוק". 

התקיפה בתימן: המחמאות מגיעות לכולם, גם לראש הממשלה בנימין נתניהו | בן כספית
"היה חשד סביר": פרקליט המדינה מסביר למה פתח בחקירה נגד החשוד ברצח מחבל נוח'בה

עוד הוסיף: "7 באוקטובר, יש עדיין 50 אלף חיילים שמוכנים לקרב, לגיוס, ולא מגייסים אותם בגלל השלומיאליות של הצבא. ברגע שאתה אומר שחסרים לך חיילים, לא כל החיילים הם בקרב בעזה או בתימן. יש 8200, יש תומכי לחימה. 8200 קודש קודשים, עושים עבודת קודש, אבל הם תומכי לחימה. לא ייתכן במדינה יהודית שלא ייתנו ללמוד תורה". 

מחאת חרדים נגד הגיוס (צילום: אבשלום ששוני)

"אילו הצבא היה יודע לקבל את הציבור החרדי האדוק במסגרות שמתאימות, היינו חושבים", אמר. "נשים של חיילים מתגייסים מהדתי לאומי מספרים סיפורי זוועה על מה שקורה מבחינת מוסר וצניעות בצבא. הפלורליזם שם נורא. חפשו את הצווים בפחי האשפה. אחים אנחנו". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM