תא"ל (מיל') צביקה חימוביץ' ("הביטחוניסטים"), לשעבר ראש מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר, התראיין היום (ראשון) ליואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm ואמר כי "הפעולה נגד החות'ים היא פעולה בעצם נגד איראן ומעבירה מסר כפול למדינות שהן ברות השגה. תם עידן המלחמות החד זירתיות שאתה נלחם נגד מול אויב בודד בגזרה אחת". 

הרוג בפיצוץ כטב"ם בת"א, צה"ל מתחקר. החות'ים לקחו אחריות
ישראל סגרה חשבון: מתקנים אסטרטגים של החות'ים הותקפו בתימן

הוא מסביר: "הפעם כל החזיתות האלה פעילות, עצימות, מעל כולם יש את ראש המערכת שזאת איראן. גם כשפועלים נגד החות'ים אסור להתבלבל". זו פעולה בעצם נגד איראן כי החות'ים הם ציוד ידע ואנשים שהם איראן בעצם ומעבירה מסר כפול למדינות שהן יעדים רלוונטים ברי השגה. מיקום וטווח הם לא מגבלה. מי שפותח מפה ורואה את המרחק ובמרחקים האלה להגיע למקומות רחוקים".


עוד אמר חימוביץ' כי "אם אין את הבסיסי מספיק רחב. להוציא את המטוסים לשעות של טיסה בסוף צריכה לתמוך ברביעיה או אימון ותרגול, מטוסי קרב. יש פה מכונה שלמה של מטוסי תדלוק, קשר, פיקוד, צילום, ליווי, גיבוי, וחילוץ.  זו אופרציה של עשרות כלים. בסוף יש פה ארגון חיל אוויר עם תמיכה של מודיעין, שהתאמן על זה לא מעט שנים. הדבר הזה הוא מסר גם החוצה וגם פנימה".

התקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)

 
כשנשאל מדוע אי אפשר לבצע תקיפה כזאת גם אחרי אלפי שיגורים של חיזבאללה לצפון, ענה: "יש תקיפות אבל זה זניח. זו שאלה מתבקשת אבל היא לא ברת השוואה בין גזרה לגזרה בין אוייב לאוייב. אי אפשר להשוות בין גזרה לגזרה. העצימות של החות'ים לא דומה לעצימות של חזבאללה. אתה לא יכול להתנפל על כל שחקן באזור. בסוף מדינת ישראל היא מדינה עם מגבלות".
 
כשנשאל חימוביץ' עד כמה אנחנו ערוכים לתגובה קשה של החות'ים בתגובה לפעולת חיל האוויר, ענה: "הם מנסים בעשרה חודשים האחרונים להוציא תגובה כזאת. הם שיגרו חמישה כטב"מים, הכוחות האמריקאים יירטו ארבעה ואחד המשיך. הם בוודאי קיבלו מוטיבציה גבוהה יותר, אני לא יודע אם לתל אביב אבל מערכת הביטחון ערוכה ומוכנה, חלק מהמחיר שאתה לוקח כדיח להיות יותר אגרסיבי".

לגבי הצפון אמר: "העצימות של החות'ים לא דומה לעצימות של חיזבאללה. הטענות של תושבי הצפון הן יותר דמגוגיות".

תקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)

 
לסיכום טען כי "כל טעות אנוש היא תוצאה הכוונה של הגורם האנושי אותו כלי התגלה במערכות של חיל האוויר והיא תתברר בימים הקרובים. טעויות הן חלק מהמשחק הזה למען אמת ומציאות מאד מורכבת".