כנס החירום הלאומי בהשתתפות כ-100 בכירים ובכירות מתחומי הביטחון והכלכלה התקיים היום (ראשון) בעקבות הדאגה הגדולה בקרב כלל הסקטורים במדינת ישראל ממצב היעדר קבלת ההחלטות בעת המלחמה.

מדוע ישראל לא תוקפת את ראש הנחש? "חסרה לנו אסטרטגיה מול איראן"
אין אופוזיציה בישראל: בלבנון לועגים - זאת המלכודת שטמן להם נתניהו

הכנס קורא להתוויית קווים קריטיים למדינת ישראל בתקופת מלחמה זו. בין הבכירים המשתתפים בכנס הם נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין, האלופים (מיל׳) ישראל זיו, נועם תיבון, דן הראל, עמוס גלעד, תמיר הימן, גרשון הכהן וראשי מועצות מגבול הצפון ועוטף עזה. 

מצב החירום בו ישראל מצויה - 120 חטופות וחטופים שעדיין בשבי החמאס, הצפון תחת אש וללא תכלית, עשרות אלפי עקורים מבתיהם בדרום ובצפון, מצב העסקים והכלכלה, בידוד מדיני ושסע פנימי מתרחב - הביאו את ראשי הסקטורים והמנהיגות המובילה במשק להתכנס ולדון במצב החירום, ובעיקר להבין מה ניתן לעשות על מנת לעצור את ההתדרדרות ולהחזיר את התקווה לישראל.

את הכנס פורום החירום הלאומי, פתח ראש עיריית קריית שמונה, וציין כי בעקבות המלחמה בצפון - 14% מתושבי העיר כבר הצהירו שלא יחזרו להתגורר בה.

"בשנים האחרונות, ביצענו שינויים רבים בעיר אך לצערי התנופה הזאת הופסקה בשבעה באוקטובר. תושבינו בסך הכל מבקשים לחזור הביתה. 14% מתושבי העיר כבר הצהירו שהם לא חוזרים לקריית שמונה", ציין את הנתונים הקשים. ״המדינה לא באירוע, אני קורא לבכירי המשק להקים קרן לשיקום המדינה. ומהמדינה אני מבקש, יצרו מתווה של הקלה במיסים״.

הנשיא לשעבר, מר ראובן (רובי) ריבלין, נאם לאחר שטרן בפתיחת הכנס ואמר: ״שלטי החוצות אומרים שיחד ננצח אך אנו כלל לא ביחד - איך יחד ננצח?״, תהה. ״צה״ל ושרים בממשלה מגדפים פעמים רבות את צה״ל עצמו. איך אנחנו יכולים לומר שאנחנו יחד, במדינה שבה הרשות הנבחרת שנבחרה ע"י הבוחר הישראלי, הריבון הישראלי, נמצאת במצב שהיא לא מוכנה להגן על זכויות הפרט? אנחנו נמצאים לפני מצב שבו מערכת הפרדת הרשויות נמצאת לקראת ריסוק״, הזהיר. 

״72% מאזרחי ישראל מבקשים ועדת חקירה, שבהתאם למשפט המקובל - תנוהל ע"י גדולי המשפט בישראל. האם יכול להיות שועדת החקירה תוציא מסקנות כאשר היא אינה עצמאית לחלוטין משלושת הרשויות האחרות? גבולות הגזרה צריכים להיקבע ע"י חוקה. לא יכול להיות שתהיה מדינה שתהווה אור לגויים - אשר לא תהיה יהודית, דמוקרטית ובראש ובראשונה ליברלית״.