היום נערך בקריית שמונה הנטושה כנס החירום הלאומי, בו התכנסו נציגים מובילים מכל הסקטורים. היזם איל ולדמן, חתן פרס ישראל הקריא את הצהרת הסיכום של הכנס בה נאמר: כי "מורשת ישראל והמוסר היהודי מדורי דורות מבוסס על הדאגה של אח לרעהו ועל פידיון שבויים, מדינת ישראל חילצה בני ערובה באנטבה הרחוקה, ויצאה למלחמת לבנון השניה על חטיפת שני חיילים. אין לך מנדט אחר כראש ממשלה אלה להחזיר את החטופים"

"אם ראש הממשלה לא יעשה הכל להחזרתם המיידית. אנו נעשה הכל כדי לעצור את המדינה מלכת. לא נהסס לפעול בכל האמצעים החוקיים בכדי שהעסקה תצא לפועל והבנות והבנים החטופים שלנו יחזרו הביתה מהגיהינום". 

עוד המשיך וולדמן ודיבר על המצב הביטחוני בצפון: "בקרית שמונה הנטושה מזה 9 חודשים, התכנסנו מתוקף חומרת המצב הכללי אליו נקלעה מדינת ישראל, אותו אנו מגדירים כמצב חירום לאומי!". 

אייל ולדמן (צילום: עומר טל)
אייל ולדמן (צילום: עומר טל)

כנס מחאה בצפון: "רוקדים לפי החליל של חיזבאללה"
כנס חירום מיוחד אורגן בצפון הארץ לסיוע לעסקים קורסים

 
עוד המשיך ואמר: "אנו מודאגים מהמצב הנוכחי של מלחמה ממושכת שנפתחה באסון הגדול ביותר של עם היהודי בדור האחרון ומנוהלת ללא יעדים מוגדרים וללא קווי סיום הנראים לעין. 120 חטופים וחטופות נמצאים בעזה. ישראל כשלה מלהגן עליהם. הם נמקים במנהרות כבר 289 יום ולא נראה כי ישראל נחושה, מעל הכל, להחזיר אותם". 

וולדמן המשיך: "אנו סובלים מהתקפות חוזרות ונשנות מזירות רבות במצב של שחיקה משמעותית בהרתעה. צפון הארץ מצוי תחת הפגזה מתמדת ומרוקן מתושביו, עם מעל מאה אלף עקורים בצפון ובדרום שלא ברור אם ומתי ישובו לביתם, זאת בשעה שתושבי עזה עצמה כבר משקמים את ביתם כולל מעוז הטרור, בית חולים שיפא, ואצלינו, עדיין כלום לא שוקם". 

בית עולה באש בקריית שמונה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
בית עולה באש בקריית שמונה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

המשיך: "ישראל נמצאת כעת בבידוד מדיני החמור בתולדותיה, מצב העסקים והכלכלה מחמיר והולך לפתחו של משבר חסר תקדים ושסע חברתי חוזר ומעמיק עם דגש על אי השוויון בנטל. כל זאת, בשעה שפוקוס הממשלה עבר מניהול המלחמה לניהול פוליטי המנותק מחומרת המצב ומטרות המלחמה".
 
"עלינו להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית וליברלית. אנו מזהירים, אם לא ייעשו פעולות מיידיות, החמרת המצב תהווה סכנה אמיתית לקיום המדינה. במצב הנוכחי, בצומת הדרכים שישראל מצויה בה, בהעדר לקיחת אחריות על מחדל ה-7 לאוקטובר ולאור משבר האמון הגדול שקיים, ישראל צריכה להקים ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט בדימוס וללכת לבחירות עוד השנה בכדי שהעם יחליט את מי הוא רוצה שיוביל אותו מול כל האתגרים הבוערים המצויים לפתחינו כעת עתה".

וולדמן המשיך וקרא: "מכאן, מקרית שמונה בירת הצפון המופגזת, אנו, חברי פורום החירום הלאומי קוראים בבהילות לראש ממשלת ישראל: בראש ובראשונה, על סמך המסקנה הברורה של כל מערכת הבטחון כי עיסקת חטופים כעת היא אפשרית ולא קיימת שום מניעה בטחונית לממש אותה כפי שהוצגה על בסיס ההצעה המקורית של מתווה נתניהו וביידן".

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

"אנו מחזקים את קריאת ראשי מערכת הבטחון ודורשים מראש הממשלה לבצע כעת את עיסקת החטופים, ורואים זאת כמטרה העליונה בנסיעתו לארה״ב, אין מטרה לאומית ואין חובה יהודית, מוסרית, היסטורית ולאומית נעלה יותר מחוותינו וחובתך כראש ממשלת ישראל מלהחזיר את בנינו ובנותינו, החטופים הביתה! שליחותך כעת מול נשיא ארה״ב ובתי הנבחרים היא להביא סיכום על החזרת החטופים".