אליה דנציג בת ה-22, נכדתו של אלכס דנציג ז"ל נהרגו בשבי חמאס, בזמן פעילות צה"ל בחאן יונס, שוחחה היום עם 'מעריב' ואמרה: "התחושות ביום הזה זה תחושות של כעס וזעם הפקרות, אין אפילו מקום לגעגוע ואבל כי אנחנו עדיין בתוך הסיוט הזה. תחושת ההפקרות כל כך גדולה שהיא אוכלת את הנשמה ואת הלב מבפנים".

עוד הוסיפה: "סבא שלי הוא נתן את כל כולו בשביל המדינה הוא לחם בכל הנשמה שלו במלחמת יום כיפור, הוא עבד בעבודה כל כך קשה בשדות הוא נתן את כל כולו לקיבוץ ניר עוז ולמדינה ולהקמה של המסעות לפולין".

אנשי העוטף בתגובה למותם של אלכס דצניג ויגב בוכשטב
"הייתי איתו בשבי, יכולנו להציל אותו": אלכס ויוגב נהרגו בשבי חמאס

"הוא היה איש של חינוך איש של מוסר עבודה של הפצת הטוב דרך השכלה ודיבור. והתחושות היום שסבא שלי הופקר בשביעי לאוקטובר והופקר בשבי חמאס ולא שרד את זה הם פשוט נוראיות ואנחנו נקח את זה ואנחנו נלחם בשביל החטופים החיים שיחזרו לבתים שלהם כדי שאנשים לא יחוו את שיברון הלב כדי שהמדינה הזאת תוכל להחזיר את הלב הזה למקום", ציינה. 

ל"כאן חדשות" אמרה דנציג: "אתמול הייתה לנו תקוה שהוא יחזור בחיים והיום בבוקר התבשרנו שהוא נרצח בשבי ולא יחזור. הוא היה יכול לחזור בחיים אנחנו יודעים את זה. הבחורות מניר עוז שחזרו מהשבי סיפרו מניר עוז שהוא סיפר להן סיפורים והעביר הרצאות בשבי. היו לו כוחות נפש אדירים לשרוד ולהחזיק מעמד שם. אבל סבא שלי נרצח בגלל שהפקירו אותו ועדיין ממשיכים להפקירו". 

אלכס דנציג ויגב בוכשטב (צילום: באדיבות המשפחה)
אלכס דנציג ויגב בוכשטב (צילום: באדיבות המשפחה)

"שחינו בתהום חוסר הוודאות והיום הגיעה הוודאות הנוראית והקשה. אם היו עושים עסקה בזמן, סבא שלי ועוד רבים אחרים יכלו לחזור בחיים. מילדות סבא אמר לי כמה חשוב ליצור שיח, גם בין היהודים לפולנים, וגם כאן בין היהודים לבני דודינו. הוא האמין שנגיע לשלום. גם היום יש לי תקווה בזכותו שנוכל ליצור איזה שינוי במדינה המחורבנת הזאת". 

לגבי חברי הכנסת שמטרפדים עסקה, אמרה: "אני שומעת שיש חברי כנסת שחותמים נגד ומרשים לעצמם לשתף פעולה עם חמאס ולהפקיר חטופים חיים שנרצחים. המשפטים האלו "רק סובלים ולא מתים" - מבחינתי הם רצחו את סבא שלי". 

החטופים אלכס דנציג, אנדריי קוזלוב ויגב בוכשטב ז''ל (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
החטופים אלכס דנציג, אנדריי קוזלוב ויגב בוכשטב ז''ל (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

כשקיבלה המשפחה הודעת תנחומים של ראש הממשלה, כתבה אליה: "ביבי היקר משמח אותי לדעת שיש לך רגשות של כאב ושל עצב. הדבר שאתה צריך לעשות בשעות הקשות האלו זה לחתום על עסקה כי לחטופים אין זמן, הם גם סובלים, וגם מתים. בבקשה ממך תעשה את מה שצריך לעשות".

עוד הוסיפה הנכדה: "אני סמכתי עליך, סמכתי על ראש הממשלה שלי, סמכתי על המדינה שלי, שתחזיר את סבא שלי הביתה, שאני אוכל להתחבק איתו. אבל אתה שותף לפשע, בדיוק כמו החמאס. בבקשה ממך, אולי בשביל להאמין לך, תחזיר את החטופים שעוד יכולים לחזור בחיים ואת החללים לקבורה. סבא שלי נתן את כל כולו בשביל המדינה - והופקר על ידי ממשלה".