"העסקה המתגבשת כוללת פעימה ראשונה הומניטרית תמורת כמעט כל מנופי הלחץ שיש למדינת ישראל. יש ללחוץ על החמאס, כדי שכל החטופים יחזרו", טוענת סיגי, אימו של איליה שנחטף ב-7 לאוקטובר ממסיבת הנובה. סיגי היא אחת מחמש אימהות שמופיעות בסרטון מצמרר שהופק על ידי פורום תקווה, על רקע נסיעת ראש הממשלה לבית הלבן והקונגרס בארה"ב. בסרטון שצולם מעל מיטות בניהן, פונות האימהות למקבלי ההחלטות ולעם בישראל. 

לצידה של סיגי מופיעות עוד דיצה אור אימו של אבינתן אור, אפרת מור אימו של איתן מור, טליק גויאלי אימו של רן גויאלי ונעמי ברוך אימו של אוריאל ברוך, הן מספרות על התחושות שלהן לגבי העסקה המסתמנת עם ארגון הטרור המתועב שבעזה. הן מאמינות: "רק לחץ על החמאס יחזיר את 120 החטופים הביתה" ונדרש להגביר אותו. 

"מבחינתי, חברי הכנסת רצחו אותו": נכדתו של החטוף נשברת
המדרים יחכים? הקמת הפקולטה לרפואה באילת נתקעת בקשיים מצד המל"ג

"אני על המיטה של הבן שלי, העסקה הזו תשאיר את המיטה הזו קרה לעולמי עד" , אומרת בסרטון אמא של איתן מור. האימהות פונות בתחינה לראש הממשלה ולצוות המשא ומתן שלא לחתום על עסקה מופקרת שתימשך בפעימות, אלא על עסקה אחת שתחזיר את כלל החטופים מצד אחד ושלא תוותר על הנכסים האסטרטגים שהשיגה מדינת ישראל, כמו החזקת ציר פילדלפי וציר נצרים מצד שני.

סיגי מתארת את בנה אליה בן ה-27 כ"בחור שמח ואוהב את החיים". היא מספרת שהוא "טייל המון בעולם עם זיו, בת הזוג שלו ב-7 שנים האחרונות". אליה הוא הבן הבכור של סיגי, ולו שלוש אחיות. סיגי מגלה: "לי ולאליה יש חיבור מיוחד, אנחנו מאוד קשורים זה לזו". לדבריה, "יש לאליה המון חברים בארץ ובעולם שמחכים לו שיחזור, הוא המאחד בין כל החברים".

אליה כהן (צילום: באדיבות המשפחה)
אליה כהן (צילום: באדיבות המשפחה)

על נסיבות החטיפה סיגי מספרת: "אליה נסע למסיבת הנובה עם זיו, עמית בן אבידה הי"ד (אחיין של זיו) וקארין שוורצמן הי"ד בת הזוג של עמית. הם ברחו למיגונית ליד קיבוץ רעים ("מיגונית המוות"). משם אליה נחטף כשהוא פצוע ברגלו יחד עם עוד שלושה חטופים. זיו ניצלה מכיוון שהייתה מתחת לגופות ולא זיהו שהיא בחיים".

קיימים לדברי סיגי שלושה סרטונים, היא צפתה ומפרטת: "רואים איך מוציאים את אליה מהמיגונית, זורקים אותו לטנדר ומובילים אותו לעזה". היא מסבירה: "הוצאנו את סרטון החטיפה וההובלה לעזה, על מנת שכל העולם יראה את אכזריות החמאס ושגם גברים נלקחו שהם פצועים ומדממים והם סובלים שם מאוד".

בנוסף לסרטונים, באותו בוקר נורא, בשעה 9:40 בבוקר יצאה בטלגרם תמונה של אליה מבית חולים בעזה, אך מאז לצערה "לא התקבלו עדכונים לגביו ואף אחד מהשבים לא ראה אותו".

על פי הידוע לה על מתווה העסקה הנוכחית, יוביל להשארת רוב החטופים בעזה והיא לא מוכנה להשלים עם כך. "אני מצפה מראש הממשלה שאם הוא חותם על עסקה בה ניתנים כל מנופי הלחץ, העסקה תכלול את הבן שלי ואת כל יתר החטופים ולא רק מי שחוזר בפעימה הראשונה", היא מציינת. 

סיגי משתפת: "מה שמחזיק אותי, זו האמונה בבורא עולם, שכל מה שנעשה זה במדויק ממנו  והתחושה שאליה יחזור אלינו בקרוב ואין אפשרות אחרת מלבד חזרתו וחזרת כולם". היא מבטיחה: "כשיחזור, בחיבוק גדול אדאג לו עם הרבה חום ואהבה ,רק שיחזור כבר..."

על השאלה איך לדעתה מערכות החוק בישראל צריכות להתייחס לנוח'בות שמוחזקים בידינו כעת, ענתה סיגי: "מערכות החוק והמשפט בכלל לא צריכות להתערב ביחס לנוח'בות" היא קובעת ואז מוסיפה: "מדובר במפלצות אדם שרצחו, אנסו, טבחו ושדדו. הם לא צריכים לקבל כלום מלבד מים ורבע פיתה". סיגי שואלת: "אם הם מקבלים פה יחס טוב וכמו בבית מלון, למה שלא יעשו את זה שוב? יותר טוב ממה שיש להם בעזה....לא מגיע להם פרס".

לסיגי חשוב "למסור ללוחמים הגיבורים שלנו שימשיכו להיות חזקים ומאוחדים, כי רק כך אנחנו ננצח והשבויים יחזרו אלינו. הם הכוח שלנו".