שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ וח״כ אלמוג כהן ביקרו היום (רביעי) בעיר אופקים. במהלך הביקור הודיע השר על סיום עבודת הוועדה הציבורית, אותה הקים בראשותם של פרופ' אביעד הכהן ופרופ' שלמה מור יוסף, ועל מענקים שיועברו לתושבי העיר כחלק מההכרה בהם בעקבות אירועי השבעה באוקטובר. 

ברכבים שנשרפו בקרב בארי: נבחן חשד לשרידי גופות שוטרים
אמו של יגב בוכשטב ז"ל שנהרג בשבי: "מתנצלת שלא הצלחנו להשיב אותך"

הוועדה ממליצה על מענק בסך 7,180 ש״ח למבוגר ו-1,436 ש״ח לילד. המענק יינתן לתושבי העיר ולמי שהיה נוכח בעיר ביום השבעה באוקטובר. סך המענקים לתושבי העיר יעמוד על למעלה מ-220 מיליון שקלים. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר: ״אנחנו עומדים מאחורי תושבי אופקים. מדינת ישראל מכירה בגבורת תושבי העיר, בעמידתם האיתנה ובשכול שפקד את אותם".

"בגיבורים שלחמו ללא חת על הבית והדפו את המחבלים הארורים של חמאס דעאש תוך שהם מאבדים 47 מתושבי העיר, ובשוטרים הגיבורים שלחמו כאן".

"הוועדה הציבורית שהקמתי בחנה את היקף הפגיעה בעיר והחליטה על מענקים שינתנו לתושבי העיר ולמי שנכח בעיר במהלך המתקפה. נשלים בע״ה את אישור מסקנות הוועדה בממשלה בקרוב. גבורתם של תושבי העיר היא מסר של עמידה איתנה וחוסן לאומי לאויבנו. לא תנצחו אותנו".

ח״כ אלמוג כהן הוסיף: ״כמי שזכה להילחם ב 07/10 ביחד עם גיבורי העיר. אני נרגש לסגור מעגל משמעותי מאוד בעבורי, ובו מדינת ישראל מחבקת את גבורת תושבי העיר ומוקירה את אומץ ליבם של בניה ובנותיה".

אלמוג כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אלמוג כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


"נמשיך להשמיע את קולם של אנשי הנגב והפריפריה בכל עת. את הקרב הזה ניצחנו אך לא את המלחמה, נמשיך לחבק את חיילנו אשר מכים באויב מכה ניצחת, ויחד אתכם נחבק את הפצועים, משפחות החללים ונשיב את החטופים".

ראש העיר איציק דנינו הצטרף ואמר: ״אני מברך על השיח הבריא שהצלחנו לקיים אל מול ממשלת ישראל ועל שיתוף הפעולה שהניב תוצאות. אין מקום להפלות בין תושבי אופקים לבין תושבים מאזורים אחרים שנפגעו בצורה זהה. כעת, נמשיך לפעול לקידום החלטת הממשלה הייחודית לאופקים שתסייע במתן תקציבים נוספים לשיקום העיר״.