נאומו של רוה"מ בנימין נתניהו הערב (רביעי) בקונגרס זכה לכל אורכו לתשואות רמות מצד חברי הקונגרס ושאר הנוכחים בקהל. עם זאת, היו מי שבחרו להפגין בחולצות צהובות עם כיתוב אדום וזועק: "לחתום על עסקה עכשיו", או להחזיק בשלט "פושע מלחמה ורצח עם", כמו חברת הקונגרס ראשידה טאליב. כעת, בא תורם גם של השרים, חברי הכנסת והפוליטיקאים להגיב. 

נתניהו בקונגרס: "האויבים שלנו הם האויבים שלכם, ניצחוננו - ניצחונכם" | צפו
חוקר הדיפלומטיה קורא לארצות הברית: "זה הזמן לשקול מחדש את היחסים עם ישראל"

נשיא המדינה, יצחק בוז'י הרצוג, מסר: "אני מברך על נאום חשוב של ראש הממשלה נתניהו בפני מושב משותף של הקונגרס האמריקאי. חזרתם המיידית והדחופה של החטופים חייבת להיות בלב סדר היום העולמי, וכך גם האיום הגלובלי מצד אימפריית הרשע והטרור האיראנית שחשוב לשוב ולהדגיש אותו בפני נבחרי בעלת הברית הגדולה והחשובה שלנו. עלינו לעמוד יחד אל מול הטרור שמובל מטהרן ומאיים על המזרח התיכון והעולם כולו".


יו"ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין, כתב בחשבון הפייסבוק שלו עם סיום הנאום: "זוהי ישראל - אמיצה, חזקה. לעולם לא נשברת. החטופים, החיילים, המשפחות. האזרחים. כולם גיבורים, כולם עברו שבעה מדורי גיהנום וכעת עומדים בגאווה ובעוצמה בקונגרס האמריקני ומול כל העולם אומרים בשם כל בית ישראל: אנחנו כאן לנצח נצחים! מאחל הצלחה רבה לראש הממשלה בביקורו החשוב בארה"ב. כולנו יחד, למען מדינת ישראל ולמען עם ישראל!".

לאיחולים הצטרף גם שר החוץ, ישראל כ"ץ: "הנאום המרגש והחשוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו והאהדה העצומה של חברי הקונגרס הם העדות לחוזקה של הברית בין ארה"ב וישראל. המילים של ראש הממשלה, כשחטופים ומשפחותיהם שם בהיכל, מייצגות כל ישראלי שרוצה לחיות בביטחון ומאמין בצדקת ישראל במלחמת הקיום שלנו. אנחנו כאן, אנחנו נלחם ואנחנו ננצח. עם ישראל חי".


שרת התחבורה מירי רגב גם פירגנה וכתבה: "האויבים שלנו הם האויבים שלכם, המאבק שלנו הוא המאבק שלכם והניצחון שלנו יהיה הניצחון שלכם! כמה עוצמה, חוכמה ונחישות יש לראש הממשלה שלנו נתניהו. זכינו במנהיג שמדינות מתקנאות בו ועלינו לחזק אותו, לחבק אותו ולעמוד אחריו. שה׳ יתן לנתניהו את הכוח להמשיך ולהוביל אותנו. עם ישראל חי".

חבר הכנסת מ"הליכוד", דודי אמסלם, ציין: "מנהיג בחסד עליון". 

דני דנון, שגריר ישראל לשעבר באו"ם, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כל הכבוד לראש הממשלה על נאומו החשוב בקונגרס. מדינת ישראל עומדת בחזית המאבק העולמי בין המדינות הדמוקרטיות והמתונות לבין ציר הרשע העולמי שמנסה להביא לכאוס וחורבן. המסר הזה חשוב שיושמע מעל כל במה בעולם!".

התגובה החיובית לא איחרה לבוא גם מסגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על נאומו ההיסטורי מול שני בתי הקונגרס, שהזכיר לעולם על מה אנחנו נלחמים ועד כמה צודקת דרכנו. ראש הממשלה - תודה לך".

אך בכל זאת, היה מי שהביע את מורת רוחו מהנאום. כך, למשל, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שכתב: "חרפה! שעה של דיבור בלי להגיד משפט אחד: 'תהיה עסקת חטופים'". מטעם מפלגתו "יש עתיד" הוסיפו לכתוב: "קליפה ריקה נאמה היום בקונגרס האמריקאי. במקום מנהיג שמודיע על עסקת חטופים קיבלנו סחטן מופקר של מחיאות כפיים". 

ובעולם:

בעולם, את מקומם של השבחים תפסו ביקורות חריפות. ביניהן של הנציג הדמוקרטי ג'ימי גומז, שאמר כי "נאומו של נתניהו אינו שלם, וכך גם מעשיו מאז כניסתו לתפקיד, ואני קורא לו להתפטר לאלתר". הנציג הדמוקרטי ג'ייסון קרואו, לאחר פגישה עם משפחות החטופים אמר וסיכם את המאורע: "נתניהו וחמאס חייבים להגיע להסכמה להשבת החטופים".