בני משפחות חטופים מחו אמש בכיכר החטופים בתל אביב ובמוקדים נוספים בזמן נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס. אלי אלבג, אביה של התצפיתנית לירי אלבג, שנחטפה ממוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר ומצויה מאז בשבי חמאס ברצועת עזה, שוחח היום (חמישי) עם סיון כהן ב-103FM וזעק נוכח היעדר התייחסותו של נתניהו למשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים בנאום.

"ציפיתי למשפט אחד שיזכיר את נושא עסקת החטופים. ברגע שהוא לא הזכיר את זה, אני כבר לא יודע מה להגיד", אמר בכאב בפתח השיחה. "יבשו דמעותיי ואין לי מה לומר אחרי 293 ימים. מה אפשר להגיד? הוא נואם 55 דקות, ודקה לא הקדיש לעסקת החטופים. דקה. מילה, משפט, וזה אומר הכל".

מבצע חילוץ גופות החטופים: 30 מחבלים חוסלו - ואז הגיעה ראיית הזהב | פרטים חדשים
ברקע ההחלטה להאריך את מעצרה: הגילוי המפתיע על האם החשודה ברצח בנה|

"שמעתי אותו מדבר על איחוד בין אמריקה לישראל. ביבי התבלבל: אין איחוד במדינת ישראל, אז אתה מדבר איתי על צ'רציל? על צ'מברלין? את מי זה מעניין בכלל, אדון ביבי?  תן לנו את הילדים שלנו", אמר וזעק: "אין לך תקומה בלי החזרת החטופים. הוא נואם לי בוושינגטון כשהילדה שלי ושאר החטופים נמקים, ויום יום רשימת הנרצחים עולה".

"אמרו לי:' נגמור את 'שיפא', נעבור לפה, נגמור את רפיח, נגמור את זה, נגמור את זה", סיפר. "את מי אתם רוצים עוד לגמור? על מי אתם עובדים? אי אפשר לחסל את חמאס. יש שני מיליון 'עזאוותים' שכולם חמאסניקים בשבילי, יש עוד שני מיליון חמאסניקים ביהודה ושמרון. לא נחסל את כולם. אנחנו לא נאצים. יאללה שחררו, והמלחמה אף פעם לא תיגמר, נשבר מהסיסמאות אלה. אנחנו רוצם את הילדים בחזרה".

נאום נתניהו בקונגרס (צילום: רויטרס)
נאום נתניהו בקונגרס (צילום: רויטרס)

"השתדלתי להיות מאופק", שיתף אלבג. "בסוף מאי היתה אופציה לעסקה. מישהו מקבינט הממשלה המורחב חשף פרטים שעצרו את העסקה. אנחנו לא יודעים מי זה, כי למישהו נוח עם זה. בגלל אחד פושע שצריך לשבת בכלא, הבת שלי וכל שאר החטופים לא בבית. על זה אנחנו לא נוותר. אנשים לא יוותרו".

משפחות החטופים בוושינגטון (צילום :דני טננבאום,לירי אגמי,אמנון שמי)

"אני רוצה את הילדה שלי ואת כל החטופים בבית. אל תמכור לנו סיפורים ולא אגדות. 15 שנה יכולת לטפל בחמאס, מה אתה רוצה עכשיו? כשהילדים שלנו בפנים אתה רוצה לטפל בו?", זעק.