בני משפחה וחברים הגיעו היום (חמישי) לבית העלמין הצבאי בקריית שאול כדי להשתתף בהלווייתו של סמל קיריל ברודסקי ז"ל (19) מרמת גן, שגופתו חולצה במבצע משותף של צה"ל ושב"כ מרצועת עזה.

פיר מנהרה במרחב הומניטרי וחדרי החטופים: תיעוד חדש ממבצע החילוץ | צפו

ברודסקי, חפ"ק מפקד חטיבה, נפל בשבת השחורה בשבעה באוקטובר בקרב הגנה על קיבוץ נירים. הוא היה החפ"ק של אל"מ אסף חממי ז"ל ונהרג ביחד איתו. בחודש נובמבר, משפחתו קיבלה הודעה על נפילתו והתקיים טקס הלוויה בקריית שאול. היום, לאחר חילוץ גופתו, הוא הובא לקבורה.

בין המשתתפים בהלוויה, ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק. קיריל היה בוגר תיכון שב"צ בעיר. ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הודיע כבר הבוקר שהרחוב בו מתגוררת משפחתו ייקרא על שם יקירם שנפל. את הממשלה ייצג בהלוויה שר החינוך יואב קיש.

סא"ל אלון פלד, אמר בשם צה"ל: "משפחה יקרה, אני מצטער שאתם צריכים לעבור את זה שוב. קיריל, זו הפעם השנייה, אבל הפעם איתך. בהיתקלות עם המחבלים היית בכוח שמנע אירוע הרבה יותר קשה בנירים. הגנת בגופך על הקיבוץ". סא"ל פנה למשפחתו של ברודסקי ואמר: "תהיו גאים בקיריל". הוא הוסיף: "המשימה עוד לא הושלמה. יש לנו עוד 115 חטופים להחזיר וביניהם אסף חממי. אני ומפקדי וחיילי החטיבה הדרומית מצדיעים לך".

שרון, המחנכת של קיריל בתיכון, אמרה: "אף פעם לא הייתי בהלוויה פעמיים ושל תלמיד שנפל כל כך צעיר ונלחם בגבורה. שמעתי על עוד ועוד דברים עליך, על הערכים והיותך בן משפחה למופת. אתה מלח הארץ, לנצח תהיה התלמיד הגיבור שלי".

חברו של קיריל אמר: "החברים שהוא יצר הפכו למשפחה. תמיד ידענו שיש לנו חבר אמיתי. קיריל נפל בגבורה. הוא נשאר שם, נלחם ונהרג. תשמור עלינו מלמעלה".

אמו של סמל קיריל ברודסקי (צילום: אבשלום ששוני)
אמו של סמל קיריל ברודסקי (צילום: אבשלום ששוני)

האם ילנה אמרה בכאב: "אמא תמיד מחכה לילד, הפעם זו פרידה לתמיד. הלב כואב. 19 שנים זה מעט מידי, תמיד תישאר אצלי בלב, לנצח. תודה שהיית כאן, תודה על כל מה שעשית ועשית לא מעט. עשית הרבה למען רבים ולמען המדינה".