מאז שבעה באוקטובר, השליחות והשליחים של הסוכנות היהודית ברחבי העולם, הפכו לשחקנים מרכזיים, המחבקים בשם מדינת ישראל את הקהילות היהודיות שנרתמו לעזרתנו בעצרות תמיכה, בתרומות ובסיוע מגוון במהלך מלחמת חרבות ברזל.

בשורה למילואימניקים: זה הסיוע שתוכלו לקבל מהסוכנות היהודית

העת הזאת, מספקת אתגרים מגוונים ומורכבים, בעיקר בקמפוסים בחו״ל כפי שהדבר בא לידי ביטוי בזינוק דרמטי במספר התקריות האנטישמיות, אבל גם בחיי היום-יום ברבות מהקהילות היהודיות. על הרקע הזה, הגדילה הסוכנות היהודית את מספר השליחים ותגברה את הכשרתם.

הבוקר, סיימו כמאה שליחי הסוכנות היהודית הכשרה מיוחדת שעברו בירושלים, לקראת יציאתם לשנתיים של שליחות בקהילות. השליחים ישתלבו בפעילות חינוכית בקהילות היהודיות או בפעילות לטיפוח מנהיגות יהודית בקמפוסים. הם מצטרפים למאות שליחים שכבר פרושים בקהילות ובקמפוסים השונים.

רגע לפני שהם מסיימים את הכשרתם ומוצבים ברחבי העולם, פגש אותם יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל') דורון אלמוג, שביקש לחזק אותם: "בימים אלה במיוחד, אנחנו מחזקים את הערבות ההדדית בינינו בהתמודדות עם האתגרים כאן בישראל ובקהילות היהודיות ברחבי העולם. התכלית שלנו, לקיים חברת מופת החותרת למצוינות בכל תחום ולעולם איננה שוכחת את החלש, הפצוע והמוגבל. חברה שיש בה אהבת אדם וערבות הדדית המעניקים תקווה וגאווה לכל יהודי בעולם. אני מברך את היוצאות והיוצאים לשליחות ומחבק אותם באהבה. אתם דור העתיד, דור הגבורה והתקווה".

ההכשרה המיוחדת שניתנה להם בביה"ס לשליחות על שם אדלסון, כוללת בין היתר כלים והדרכה מקצועית להתמודדות עם הזינוק החד בתקריות האנטישמיות בתפוצות. הם שמעו מומחים לאנטישמיות, רכשו כלים לעמידה מול קהל, להעברת מסרים ולהבאת הסיפור האישי והישראלי בצורה אפקטיבית.