בהצהרה משותפת של משפחות החטופים מול הקריה היום (שבת), עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן אמרה: "זהו היום ה-295 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום בעזה".

"זו ההזדמנות האחרונה להציל חיים! אם לא תהיה עסקה בימים הקרובים, אני לא יודעת אם אראה את מתן שלי אי פעם בחיים! זו ההזדמנות האחרונה להחזיר לי את מתן שלי בחיים, ולא בשקית שחורה". 

"משפחות החטופים שמתרסקות כמונו - אתן לא לבד" | שמחה גולדין
בדרישה לגבש עסקה: משפחות החטופים קיימו מיצג מול הקפיטול

עוד אמרה צנגאוקר: "יש עסקה על השולחן, ונתניהו עושה לה סיכול ממוקד! הוא מציב תנאים, דוחה דיונים, דוחה את המשלחת ומתדרך נגד העסקה".

עינב צנגאוקר (צילום: אבשלום ששוני)
עינב צנגאוקר (צילום: אבשלום ששוני)

"הוא העביר היום הצעה שממשיכה את גרירת הרגליים שבמערכת הביטחון כבר מזהירים שתוביל למשבר בשיחות, והתוצאה היא שחטופים מתים בשבי מפלצות החמאס בגלל שיקולים אישיים פוליטיים! איך ייתכן שראש ממשלה בוחר להפקיר חיים במקום להציל חיים?". 

לסיכום אמרה: "נתניהו, השלכות מעשיך עלולות להוביל לרצח הבן שלי ושאר החטופים שבחיים! אנחנו לא ניתן לך להמשיך לסכל את העסקה ולגזור גזר דין מוות על חטופים. לא נוותר על אהובינו". 

מרב סבירסקי, אחותו של איתי סבירסקי ז"ל אמרה: "את אחי היה אפשר להציל. הוא שרד 99 ימים בשבי ואז נרצח. חייבים לעצור את ההפקרה. הדרך היחידה להציל את מי ששרדו היא ללכת לעסקה שעל השולחן שמוכנה לחתימה יותר מחודשיים".

איתי סבירסקי (צילום: באדיבות המשפחה)
איתי סבירסקי (צילום: באדיבות המשפחה)

עוד אמרה סבירסקי: "בניגוד לטרפודי נתניהו, ראשי מערכות הביטחון אמרו שהוסרו המכשולים הביטחוניים ושחלון ההזדמנות עלול להיסגר. הכל מוכן, ורק נתניהו ממשיך לטרפד. זהו מבצע ההונאה של נתניהו: ביד אחת מורח את כל העולם במילים יפות, וביד השנייה מבצע סיכול ממוקד בעסקאות". 

שי מוזס, אחיינו של גדי מוזס, אמר: "דוד שלי נחטף בחיים. אין לו זמן להמתין, חייבים להציל חיים. אנחנו קוראים לראשי מערכות הביטחון ולצוות המשא ומתן: אם אין עסקה בימים הקרובים ומוחמצת ההזדמנות האחרונה להציל חיים - סיימתם את תפקידכם ההיסטורי. לא צריך אתכם בשביל להחזיר גופות בשקיות. זה הרגע שלכם לצאת לציבור בשמכם ובקולכם ולספר את האמת. פוצצו את הצגת המשא ומתן השקרית של נתניהו. חישפו את מהלכי נתניהו לטרפוד העסקה". 

גדי מוזס (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
גדי מוזס (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

מישל אילוז, אביו של גיא אילוז ז"ל: "נתניהו תסתכל לי בעיניים - הבן שלי נחטף בחיים ומת בשבי. יש עוד עשרות חטופים חיים שאפשר להציל. אנחנו פונים לכל בעלי המצפון בקואליציה: החטופים זועקים מהמנהרות גם אליכם. אל תתנו לנתניהו לטרפד ואל תאפשרו לקיצוניים המנותקים מהעם להקריב את החטופים. לא תהיה לנו תקומה אם לא נחזיר אותם. הודיעו שאם לא תהיה עסקה, תפרקו אתם את הממשלה".