אלפי בני אדם התאספו היום (ראשון) בכיכר המרכזית של מג׳דל שמס למסע ההלוויה של 12 הנערים והילדים שנרצחו אתמול בטבח במגרש הכדורגל של מג׳דל שמס - ללוות אותם בדרכם האחרונה. במקביל, חיפושים נערכים אחר הילד ג'פארא אבראהים, בן 11 בלבד, תושב מג'דל שמס שנעדר מאז אמש. הוא שיחק במגרש ועד עכשיו לא נמצא באף מקום.

אלו שמותיהם של 11 מתוך 12 הנערים והילדים שזוהו והותרו לפרסום, שמובאים כעת למנוחות: פג'ר ליית אבו סאלח (16), אמיר רביע אבו סאלח (16), חאזם אכרם אבו סאלח (15), ג'ון וודיע אבראהים (13), איזיל נשאת איוב (12), פיניס אדהם ספדי (11), יזן נאיף אבו סאלח (12), אלמא אימן פכר אלדין (11), נאג'י טאהר חלבי (11) ומילאר מעדאד אלשעאר (10). נרצח נוסף הוא נאזם פאחר סעב (14), מעין קינייא, שהלווייתו נערכה ב-10:00 בבוקר.

שרים שהגיעו ללויה התקבלו בזעם. "10 חודשים מפציצים אותנו, רק אחרי שיש נרצחים  נזכרתם להגיע? הצבעתי לכם בבחירות - ואת הקול שלי זרקתם לפח״, אמר אחד הנוכחים, תושב מרום גולן שנכח בהלוויה ומסביבו תושבי הכפר המריעים לדבריו.

זעם נגד שרים במג'דל שמס (צילום: שקד שדה)

אנשים שנכחו בזירת האירוע בעיקר עדיין המומים מהמראות המזוויעים, אחר ההורים שרצו למגרש לחפש את ילדיהם - שחלקם כבר היו מתים: ״לא אשכח לעולם את המראות שנגלו לעיניי אתמול. ילדים שוכבים על הרצפה, מדממים למוות. זה טבח לכל דבר. תושבי הכפר כולו עדיין המומים, אין לנו מה להגיד אחרי אירוע כזה. צריכים לעכל את מה שקרה כאן, עדיין קשה להכיל את גודל האירוע״, מספר אנוור תושב הכפר, אשר היה עד לפגיעת הרקטה במגרש אתמול. 

בשיתוף צה"ל, כבאות והצלה, מד"א, המשטרה והמועצות המקומיות של הכפרים, הוקם חמ"ל משותף לשמירה על ביטחון התושבים ולניהול ההלוויות שמתקיימות ביישוב. מטרת החמ"ל היא לארגן את כלל הצירים והחסימות לקראת ההלוויות, הנחיות לעורף ושמירה על ביטחון התושבים הנמצאים והמגיעים.

פהד ספדי, תושב הכפר, סיפר ב-103FM על תחושותיו הקשות בעקבות התקרית. "אני רוצה שתהיה ממשלה ציונית, שנאמנה לחוק ולעתיד המדינה, ושתעשה את מה שהיא צריכה לעשות", אמר. "אני לא יודע אם ההוראה של רה"מ הייתה להפציץ בלבנון הייתה אחרי שמפניה ורודה. זה דם דרוזי, מי יגיב? שום תגובה לא תהיה". 

בהמשך הבהיר: "האויב צריך לדעת שאנחנו לא צריכים 1,800 ק"מ, אנחנו צריכים חצי דקה. אפשר לתקן ולהודיע לכל העולם. צריך להשתחרר מה'דונט' של ביידן, זה 'דונט' עלינו. זה מה שצריכה לעשות מדינה ריבונית, העם היהודי צריך להראות למזה"ת. "אני רוצה שהמכה הראשונה בלבנון תהיה בכל המוסדות של הממשלה לפני נסראללה. הם נותנים לו את החסות המדינית. כל שר בממשלה שחיזבאללה חבר צריך להשמיד".

אני מכבד את ראש הממשלה ובקונגרס הוא הופיע גם בשמי. הייתי אומר לו שאם הוא חושב שאין לנו יכולת להביס את האויב נעצור, נעשה ריסטארט והעם יבחר. ואז הוא יבחר בהנהגה אחרת שיכולה להביא הישג מדיני פוליטי. אנחנו לא מוכנים למלחמה בכל הזירות. אם אנחנו לא יכולים מול לבנון, נפסיק את המלחמה נחזיר את הכפיר והלביא לייצור. העם בנה את העם הלאומי שלו, ואז נתן את המפתחות לביידן", סיכם.