בדרום: דיווחים ברשתות הערביות על שלושה הרוגים ועשרות פצועים כתוצאה מתקיפה לעבר בית החולים אל-אקצא שבעזה. מוקדם יותר הלילה (בין שבת לראשון) קולות פיצוצים נשמעו בראשון לציון וביישובי הדרום, וייתכן שמקורם בתקיפות בעזה. בתוך כך דווח כי צה"ל תקף מטרה צמוד למחנה אל -נוסייראת, במרכז רצועת עזה.

בצפון: אזעקות על ירי רקטות וטילים נשמעו בקריית שמונה, כפר יובל, מעיין ברוך, הגושרים, בית הלל, כפר בלום, נאות מרדכי, שדה נחמיה, תל חי, כפר גלעדי, מטולה, גונן, להבות הבשן, שמיר, עמיר. כ-30 טילים נורו לגליל כשהרוב יורטו, חלקם נפלו בשטחים פתוחים בסמוך לבית הילל. חיזבאללה לקח אחריות, והירי הוא תגובה לשני החיסולים היום בלבנון.

תיעוד מהיירוטים מהמטח לצפון, 4 באוגוסט 2024 (צילום :מטה נלחמים על הצפון)

 בתוך כך, חיל האוויר ביצע תקיפות במרחב שבין העיירה דיר-מימאס לכפר-כילא בדרום לבנון מאוחר יותר הלילה. תושבים מקריית שמונה המיוצגים על ידי מטה ״נלחמים על הצפון״ אמרו בתגובה למטח: ״כפי שניתן לראות, החיים שלנו נתונים בסכנה ממשית כשהאזעקות מגיעות רק אחרי הנפילות ואין שום דרך להתגונן. אנחנו לא מוכנים להמשיך במצב הזה בלי יציאה למערכה שתוביל לניצחון ושקט לטווח הרחוק״.

מפגינה בפתח תקווה תועדה מורידה את כיסוי הראש של חברת מועצת העיר

חגית תלם, חברת מועצת העיר פתח תקווה מסיעת "יחדיו" עברה ליד קניון כפר גנים וצעקה לעבר המפגינים "למה אתם מפגינים בזמן מלחמה?". מפגינה שנכחה באזור נצפתה מורידה את כיסוי הראש שלה בתגובה. תלם הגיעה להגיש תלונה במשטרה בגין התקיפה, ובכוונתה למצוא את החשודה ולהגיש תביעה אזרחית - כך כתב עורך הדין יאיר שחם שליווה אותה בהגשת התלונה.

מפגינה מורידה כיסוי ראש לחגית תלם ממועצת העיר פתח תקווה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

קנדה מזהירה את אזרחיה להימנע מנסיעה לישראל

ממשלת קנדה פרסמה אזהרת מסע לישראל, וכתבה בהודעתה שהמצב הביטחוני יכול להידרדר "ללא אזהרה - עקב עימות אזורי ומצב בלתי צפוי". הם כתבו לאזרחים כי אם המלחמה תתעצם "היא עלולה להשפיע על היכולת לצאת באמצעים מסחריים, ועלולה לגרום לשיבושי נסיעה כמו סגירת המרחב האווירי וביטול הטיסות" - כך נכתב.

ראש מערכת המשפט האיראנית: "חוקרים אם ישראל ביצעה את חיסול הנייה ישירות או באמצעות מרגלים"

ברשת אל ג'זירה דיווחו כי עוזר ראש מערכת המשפט האירנית, אמין חוסיין רחימי, עדכן  שהיועץ המשפטי הורה על גיבוש תיק למעקב אחר חיסול איסמעיל הנייה, וכן על מעצר של כל מי שהתנהל בפרשה ברשלנות. לדבריו, "אין לנו ספק שהישות הציונית היא שביצעה את הפשע הזה, אבל אנחנו חוקרים אם היא ביצעה אותו ישירות או באמצעות מרגליה".

ביידן: "לא יודע אם איראן תסוג מהחלטתה לתקוף"

במענה לשאלות של כתבים, נשאל ג'ו ביידן האם איראן תתקפל ולא תתקוף את ישראל בתגובה לחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן. בתגובה, ענה כי הוא "מקווה, אך לא יודע".

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)