על פי גורמים בכירים המעורים במגעים לעסקה לשחרור חטופים, פגישת משא ומתן משמעותית שנערכה בקהיר הובילה להתקדמות בפרמטרים הקשורים לציר פילדלפי ומעבר רפיח. מירב לשם גונן, שבתה רומי נמצאת בשבי חמאס ברצועת עזה, שוחחה היום (ראשון) עם ינון מגל וברק סרי ב-103FM והביעה את דעתה על הסחבת בשיחות המשא ומתן ועל הדיווח מאמש על הישיבה המתוחה בין ראש הממשלה לבכירי מערכת הביטחון.

"קצת כועסת, זה מרגיש כאילו משום מה כל ההישגים שמביאים איכשהו עוד לא מממשים אותם לתוך הצלחה מדינית וזה מטריד", אמרה בפתח השיחה. "יש לנו צבא כל כך חזק אבל הדרג המדיני כל כך חלש, או פחות אמיץ לחתום על הסכם שיש פה, שכבר נחתם בעבר, עכשיו כל הזמן מזגזגים. אני שומעת לכל אורך הדרך כבר כמה שבועות שיש מחלוקת. בסופו של דבר יש שם אנשי מקצוע שנותנים המלצות, יש הסכם שנחתם על ידי ראש הממשלה לפני חודשיים בערך".

פיגוע בחולון: שניים נרצחו ושניים נוספים נפצעו, המחבל נוטרל | תיעוד מהזירה
זה קרוב מאוד: האמריקאים יודעים מתי תגיע המתקפה האיראנית

"אני לא מצליחה להבין", המשיכה לשם גונן. "יש אנשי מקצוע, לא כל כך מבינה איך כל אנשי המקצוע מסביב לא מספיק טובים. אני שומעת רק ביקורת כל הזמן. ראש הממשלה עם הדרג שיחד איתנו צריכים לקבל את ההחלטה יחד. אני לא רואה איך במדינה דמוקרטית רק אדם אחד מקבל החלטות. אני לא מצליחה להבין את זה, איכשהו כל הזמן בניגוד לדרג המקצועי, הם פקידים? זה הרמטכ"ל של כולנו, כמו שזה ראש הממשלה של כולנו".

"עכשיו אנחנו צריכים לקחת החלטה אמיצה ולהילחם על האנשים שלנו. ראש הממשלה יזם עסקה, הציע הצעה משל עצמו, אני שמחה שהוא יזם והציע הצעה שמקובלת עליו, כך זה צריך להיות. מאותו רגע הוא לא מפסיק לזוז ממנה. אין פה אתם ואנחנו. אנחנו עם אחד, כולנו עם אחד. אני לא נגד עם אחד", הוסיפה.

רומי גונן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
רומי גונן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

"אם הבנות לא ייצאו, הבנים לא ייצאו", זעקה. "אנחנו רוצים שהבנים יצאו, שכל האנשים שבחיים ייצאו, שגופות החללים יחזרו חזרה. הכאב הזה הוא של כולנו. יש אנשים שנמצאים בכל החזיתות, שלא יציגו אותנו כשני חלקים של העם. יש פה עם שלם עם דעות מגוונות".

מחאת משפחות החטופים מול הכנסת (צילום :דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים)

עוד אמרה, כי "הדברים שנאמרים על ראשי הביטחון שלנו הם סכנה לדמוקרטיה וסכנה שמישהו ילך על הראש שלהם. אני מרגישה שראש הממשלה הולך נגד כל יתר אנשים, וזה לא משנה אם אלה אנשים מתוך הממשלה שלו, אנשים שהם מקצועיים... זו ההרגשה שלי. יכול להיות שאני טועה אבל לא בטוח שאני טועה. בסופו של דבר אנחנו צריכים למצוא את הדרך להוציא אותם. יש שם אנשים, חיי אדם תלויים בעניין הזה, חיי אדם שנגמרים לאט לאט. ההסכם הספציפי הזה יכול לספק את זה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm