שרת התחבורה מירי רגב, יחד עם מנכ"לי חברות התעופה הישראליות ובכירים מרשות שדות התעופה, מכנסים כעת (ראשון) דיון הערכת מצב בנתב"ג. עד כה התקבלו דיווחים על כ-3,000 ישראלים שנתקעים בחו"ל. רגב הודיעה כי יצאו כ-40 טיסות מיוון וקפריסין, ישראליות וזרות צפויות להתבצע במהלך היומיים הקרובים.

מירי רגב ונציגי רשות שדות התעופה (צילום: אבשלום שושני)
מירי רגב ונציגי רשות שדות התעופה (צילום: אבשלום שושני)

שרת התחבורה ציינה: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה רב-חזיתית. משרד התחבורה שומר מאז ה-7 באוקטובר על שמיים פתוחים, אך למרות זאת, חלק מחברות התעופה החליטו לבטל את הטיסות. החברות הישראליות מלאות בתקופת הקיץ, ואנחנו נערכנו לתרחיש של ביטולי טיסות של חברות זרות". 

חברות תעופה מבטלות טיסות לישראל, אלו החברות שעדיין טסות
התבטלה לכם הטיסה בגלל המצב הביטחוני. האם אתם זכאים לפיצוי?

מירי רגב (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
מירי רגב (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

עוד הוסיפה רגב: "ישראלים הטסים לחו"ל צריכים לקחת בחשבון עיכובים בטיסות. לארץ יתעכבו כלל ביטולי חברות זרות, וחברות ישראליות מלאות. הישראלים הרוצים לחזור מקבלים מידע מחברות התעופה ומשרד החוץ, ומפנים אותם לשני המוקדים שהקמנו באתונה ובלארנקה. מוקדים אלו יתחילו לפעול בעוד יומיים". 

לגבי מחירי הכרטיסים, אמרה שרת התחבורה: "המדינה לא יכולה לסבסד כרטיסי טיסות, אבל ביקשתי מהחברות הישראליות לא לעלות מחירים מאתונה וקפריסין". 

לסיכום ציינה: "בינתיים אין צורך להפעיל את תוכנית החירום. ישראלים יכולים להמשיך לטוס לחו"ל, אולם הם עלולים להיתקל בעיכובים של כמה ימים אם חברות התעופה הזרות ביטלו את הטיסות".