בעקבות פרסום תיעוד המעשים לכאורה של המילואימניקים שנעצרו במחנה הכליאה שדה תימן בחשד לביצוע מעשי סדום בנסיבות אינוס במחבל עצור, הציע היום (רביעי) העיתונאי יהודה שלזינגר בשידור חי אצל ניב רסקין בחדשות הבוקר בערוץ 12, להפוך את הפרקטיקה לממוסדת בחסות המדינה. לדידו: "חבל שלא עושים את זה בצורה ממוסדת כחלק מתקנון התעללות בעצירים". מספר שעות לאחר מכן, עיתונאי "וואלה!" דוד ורטהיים טען כי בקשת החליטו שלא להזמין את שלזינגר לתכניות, לפחות בזמן הקרוב. 

"זה מעניין לי את העכוז מה עושים לבחורצ'יק הזה" פתח שלזינגר, והמשיך: "הדבר היחיד שמבחינתי הוא בעיה פה, זה שזה לא מדיניות מוסדרת של המדינה להתעלל בעצירים האלה. כי בגדול, זה גם מגיע להם וזה אחלה נקמה שאנחנו צריכים לתת להם, ודבר שני, אולי זה גם ישמש אותנו כהרתעה". 

"על מה אתם דנים מדינת חלם": מהומה בבג"ץ שדה תימן, הדיון הופסק | שידור חי  
דיון בפרשת שדה תימן: התובע קבע - המחבל שטוען להתעללות אינו מ"פ בחמאס | כל הפרטים 

העימות בשדה תימן (צילום: מסך)
העימות בשדה תימן (צילום: מסך)

עוד אמר שלזינגר: "האנשים האלה קשרו 30 מבנותינו על עצים בשביעי לאוקטובר ועשו להן מעשים לא פחות חמורים ואני לא רוצה בכלל לעשות את ההשוואה. אז קודם כל זה מגיע להם. זו נקמה ראויה מאוד. רק חבל שלא עושים את זה בצורה ממוסדת כחלק מתקנון התעללות בעצירים כי אז החברה הבאים שיחשבו לעשות לנו שביעי באוקטובר - אתם רואים מה עושים להם בישראל? אל תחשבו על זה בכלל".

ג'וש בריינר נזעק בתגובה: "צר לי שהדברים האלה זוכרים לשידור ניב, כי מה שעושה פה שלזינגר זה פשוט הסתה לאלימות. האיש הזה עכשיו תמך בעבירות של אינוס של מחבלים". 

שלזינגר אמר בהמשך: "חמאסניק ששרף פה ילדים, שאנס נשים, שכלה רעיון שלו זה לקחת כל אחד מאיתנו, לזרוק אותו לים ולעשות בו את המעשים הכי קשים - זו הנקמה שהם צריכים לקבל, ויותר מזה, זה צריך להיות כוח הרתעתי". 

בריינר שאל בהמשך: "אני לא מבין למה בכלל אנחנו דנים בזה. מה, אתה תומך באנסים?" שלזינגר בתגובה: "אני תומך בחיילים שעשו את המעשה הזה ואני חושב שהוא צריך להיות ממוסד". 

מהפקת חדשות הבוקר נמסר: "אנו מצרים על הדיון שהתפתח הבוקר באופן מאולתר בשידור חי. הדברים אינם מקובלים עלינו.  מיד לאחר השידור נערכה שיחת בירור והפקת לקחים. כן הובהר לשלזינגר כי הדברים לא היו צריכים להאמר".