האירוע בנהריה הוביל להשבתה כמעט מלאה של צפון הארץ כאשר רבים העדיפו להסתגר בבתיהם. "הרחובות והכבישים ריקים. כך גם בתי העסק. ישבתי במסעדה בצהריים והייתי הסועדת היחידה. ביום רגיל המסעדה בשעה כזאת היתה מלאה ולא היה ניתן למצוא שולחן פנוי", אומרת טלי עוז אלבו, דוברת המועצה האזורית מטה אשר.

האירוע אתמול בצהריים היה חריג. גם בלבנון מבינים היטב כי ייתכן וחרגו ממשוואת הלחימה ולכן הם ריסנו במהלך הבוקר את הפעילות שלהם כפי שעשו בעבר בעת שפעילותם חרגה.

שני הכטב"מים נשלחו ככל הנראה לתקוף את מחנה שרגא בגליל המערבי, עמוק בשטח ישראל. העיר נהריה, וכך גם העיר עכו, הן לא מפונות והן היו מחוץ לטווח הירי של חיזבאללה במלחמה.

תחקיר ראשוני בצה"ל: תקלה בכיפת ברזל גרמה לפציעתם של 13 איש
מטרות הזהב בלב ביירות: אתרי השיגור של חיזבאללה נחשפים


הטיל של כיפת ברזל התפוצץ על כביש 4 לא הרחק ממרכז הקניות בכניסה לעיר נהריה. מדובר באחד המקומות העמוסים ביותר בגליל בכלל ובעיר נהריה בפרט.  הפגיעה היתה בשעת צהריים כשאלפי ילדים ובני נוער נמצאים בחופש ומטיילים בעיר הקייט הצפונית. 

כל זה יצר חרדה ודאגה אצל מרבית תושבי הגליל המערבי. "זה לא אזור מפונה. מדובר בציר מרכזי הומה אדם. האירוע החמור משפיע על כל האזור. גם כך כולם בדריכות בהמתנה לתגובה על החיסולים בשבוע שעבר. ואז מגיע האירוע הקשה הזה. אנשים יודעים כי צפונית לעיר נהריה באזור גשר אכזיב זה כבר אזור מסוכן שנופלים בו טילים. אבל בעיר נהריה או דרומית לה זה היה נחשב לאזור בטוח עד אתמול. אנשים מבוהלים, מפוחדים. נמנעים מלצאת מהבית. הרחובות הכבישים ריקים אבל בהחלט ניתן לומר שמה שאנחנו רואים כעת זה 'אפקט נהריה'", אומרת טלי עוז אלבו.


יירוט בשמי אזור נהריה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
יירוט בשמי אזור נהריה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

פואד עווד, ראש הכפר מזרעה הסמוך לנהריה, מספר על האירוע שיצר בהלה אצל תושבי האזור: "הגעתי לזירת האירוע כ-10 דקות לאחר הפגיעה יחד עם כוחות הביטחון. ראינו ששברי הטיל פגעו בתושבים וברכבים שחנו באזור. כוחות ההצלה והמשטרה טיפלו בפצועים".

עווד ממשיך ומתאר את ממדי הנזק: "ממה שידוע לי, ארבעה רכבים נפגעו מרסיסים. הטיל המיירט עצמו התפוצץ מול התושב שפצוע אנושות כרגע. המצב עורר בהלה וחוסר ודאות בקרב התושבים, במיוחד כשאין בכפר שלנו מקלטים או מיגוניות לכ-70% מהתושבים".

מזל''ט בשמי נהריה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מזל''ט בשמי נהריה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')



הישאם גדבאן, מורה לנהיגה, נפגע קלות מרסיסי הטיל שהתפוצץ בכניסה לכפר מזרעה. בראיון ל-"מעריב" הוא משחזר את האירוע המפחיד: "זה היה אחרי שיעור נהיגה. תוך כדי הנסיעה, נשמעו מספר אזעקות, ופתאום ראיתי רחפן שחולף מעלינו ומתפוצץ בכביש. הרחפן עף בגובה נמוך מאוד, עד 20 מטרים מקסימום באוויר. אחר כך נשמע בום מטורף וענן שחור גדול עלה לשמיים. טיל היירוט הזה התפוצץ כ-20-30 מטר לפנינו בצומת מזרעה. אם היה מתפוצץ 20 מטר אחורה, הוא היה פוגע ברכב שלנו ישירות. לאחר הנפילה של הטיל, היו המון רסיסים בכל האזור - בבסיס הצבאי, במזרעה ובסופר ׳שוק פייסל׳".