פרסום ראשון: אחד החיילים העצורים בחשד להתעללות במחבל הנוח'בה הוא בן העדה הדרוזית, כך נודע הבוקר (שישי) למעריב. לאחר שנדחה ערעור נוסף של הלוחמים מבסיס שדה תימן שנעצרו בחשד להתעללות, גורמים בעדה הדרוזית נרתמים למאבק למענו, ביניהם חבר הכנסת לשעבר פטין מולא שקרא למאבק ציבורי.

יצוין כי בעדה לא פרסמו את דבר המעצר, אך לאחר שערעור נוסף של הלוחמים נדחה החליטו גורמים בה לצאת למאבק למען הלוחמים.

בעקבות מודיעין על הימצאות מחבלים: צה"ל פתח במבצע אוגדתי בח'אן יונס
העוטף מרוסק, הצפון עולה באש - ונתניהו נמנע מהדבר המתבקש: עסקה עם חמאס | בן כספית

גורמים בעדה קראו לבניה לצאת למאבק, וביום ראשון צפויים מאות מבני העדה להפגין בסמוך לדיון הנוסף שיתקיים בעניין הלוחמים.

אחד מבני העדה שצפוי להוביל את המאבק אמר: "עד עכשיו שתקנו - אבל עברתם את הקו האדום. אנחנו עושים הכל, לוחמים במשך חודשים, ואתם פשוט יורקים לנו בפרצוף".

"אנו קוראים לכל מי שאכפת לו מהלוחמים: צאו ותראו לכולם שיש לנו גב, צאו ותראו שלאזרחים השפויים במדינת ישראל יש כבוד ללוחמים. אנחנו גם מודיעים: לא נשתוק אם המצב יימשך, המחאה תלך ותחריף ככל שהלוחמים ימשיכו לשהות במעצר", הוסיף.

מפגינים פורצים לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90)
מפגינים פורצים לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90)

באחת ההודעות שנשלחו לציבור הדרוזי, נכתב בין השאר: "חברי העדה הידועה והעתיקה שלנו הם אדונים של מילים, מעשים ואמת. אנחנו כת שמגנה ומנצחת. אנו קוראים לכל השיח'ים, הגברים והנוער הדרוזים להפגנת מחאה. כל העדויות מצביעות על כך שהמחבל סובל מסרטן וכי מה שקרה לו הוא תוצאה של המחלה. כל המדינה תראה מי הם הדרוזים, ולא נחזור אלא אם הבחור ישוחרר".

רגע הפריצה לבית הדין בבית ליד, לשם נלקחו החיילים העצורים (צילום :מאור בכר)

חבר הכנסת לשעבר פטין מולא מסר למעריב: "לא מפקירים לוחמים בשטח. כולנו מאחורי חיילי צה״ל וכוחות הביטחון הגיבורים. אנו נבוא חשבון עם כל מי שפוגע בחיילי צה״ל וכוחות הביטחון".