"גם ברגעים הקשים, ידעתי שזה לא יכול היה להסתיים אחרת. האמנתי כל הזמן", אמרה ל"מעריב" יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד, לאחר ההישג הנפלא של נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל, שזכתה במדליית הכסף באולימפיאדת פאריז.

אולימפיאדת פריז: מה אפשר ללמוד מהצלחת הנשים בתחרות? | דעה

ארד, שבאולימפיאדת ברצלונה 92' ריגשה מדינה שלמה, כאשר הביאה מדליה אולימפית ראשונה והיסטורית לישראל (מדליית כסף בג'ודו), שברה תקרת זכוכית נוספת, כאשר כיו"ר הוועד האולימפי, הביאה את המשלחת הישראלית לשיא זכיות במדליות אולימפיות, באולימפיאדת פאריז – שבע מדליות.

"אני זה לא הנושא, אנחנו תומכי לחימה של הספורטאים והספורטאיות, המשימה שלנו הייתה לשים את ההון האנושי במרכז. קיימת תחושת סיפוק גדולה מאוד מאוד, אני מאוד שמחה בשביל המתעמלות, שעבדו כל כך קשה עם המאמנות", היא אומרת.

על הרגעים הקשים במסע התלאות בתחרויות לקראת הזכייה במדליית הכסף, הוא אומרת: "האמנתי כל הזמן. כשישבתי ביציע שלנו בתרגיל האחרון, ראיתי את האנרגיות הטובות. כשמאמינים – זה קורה. היה ברור לי שזה לא יכול להסתיים אחרת".

על ההכנות לקראת אולימפיאדת פריז, שבעשרת החודשים האחרונים היו על רקע המלחמה, היא אומרת: "המשימה הייתה לשים את ההון האנושי במרכז. כולנו השכלנו לעבוד ביחד ולהגיע מוכנים לאולימפיאדה. זו משימה מורכבת באולימפיאדה עם 206 מדינות, אבל כל הזמן האמנו בכל ליבנו".

לאחר הזכייה במדליה השביעית, הודיעו ארד ומנכ"ל הוועד האולימפי, גיל לוסטיג, שאת דגל ישראל בטקס הסיום של האולימפיאדה, ישאו תום ראובני – השייט זוכה מדליית הזהב, ביחד עם רומי פריצקי – קפטנית נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, שזכתה במדליית הכסף. לאחר החזרה לארץ, תחל כבר המשימה הבאה: ההכנות לקראת אולימפיאדת לוס אנג'לס 2028.