לאחר שספג ביקורת בימים האחרונים על פרסום תיעוד הלוחמים החשודים בהתעללות במחבל בשדה תימן, שרבים טענו כי מדובר בתיעוד שקרי ומפוברק, גיא פלג הגיב היום (ראשון) על התקרית ברדיו 103FM ואמר כי "הפרסום לא רק שלא פוגע במדינה, אלא הוא עוזר למדינה והיא צריכה להגיד לעולם 'אנחנו לא מבצעים פשעי מלחמה'".

הקריה הטיפולית בגליל נהרסה במתקפת הכטב"מים: "נזק במיליונים, עפנו מההדף"
אחרי חלום בן ארבעה עשורים: בן ה-91 עולה לישראל

"לא רק כדי שהתדמית שלנו תהיה טובה, אלא גם כדי שביידן יצליח להעביר בקונגרס תמיכה של 14 מיליארד דולר וכדי שהציבור האמריקני לא יכעס ששולחים כוח עצום, שעולה לאמריקנים מיליארדים כדי לשמור על מדינת ישראל", המשיך פלג.

"אני חושב שאם התביעה הצבאית, הפצ"רית, ברור לי שאירוע כזה יובא מיד לידיעתו של הרמטכ"ל, הם בהחלט יכלו לחשוב שבמארג השיקולים, ייתכן והם היו צריכים להחליט להוציא צו איסור פרסום בטענה שפרסום הפרשה עלול לגרום נזק ביטחוני למדינת ישראל ואני מתאר לעצמי שחלק נכבד מכלי התקשורת - לא היו עוברים על הצו וגם לא היו מתווכחים עם זה, אבל צריכים לראות את התמונה היותר רחבה", אמר פלג. 

לדבריו, "כל אדם בר דעת מבין שביטחוננו תלוי לא רק בעצמנו. אומנם יש כאלה פרשנים צבאיים ששוגים לחשוב שאנחנו מעצמה כמו ארה"ב, אבל אתה מבין שגם בימים אלה, ביטחונה של ישראל תלוי גם בקואליציה שארה"ב מביאה לכאן ושלא היינו יכולים להתמודד עם התקיפה של איראן, אלמלא ארה"ב וצרפת ואנגליה וירדן ומדינות נוספות היו עוזרות לנו". 

"כשיש מצב כזה שישראל מואשמת כמי שמבצעת פשעי מלחמה באופן קבוע וישראל באה ואומרת לעולם 'אנחנו לא מבצעים פשעי מלחמה, להפך. ככל שיש חשד לביצוע פשעים בקרבנו, אנחנו חוקרים כי יש לנו מערכת משפט עצמאית וחזקה ואנחנו לא צריכים שישפטו אותנו בהאג. אנחנו שופטים את עצמנו בחומרה'".