יהונתן דויטש בן ה-23 מבית שאן נרצח בפיגוע ירי היום (ראשון) סמוך לצומת מחולה שבבקעת הירדן. דויטש ז"ל למד בישיבה התיכונית בעיר, הדריך בבני עקיבא, לפני כמה שבועות השתחרר משירות קרבי כלוחם ביחידת מגלן והיה  אמור להתחתן בעוד כחודש.

ראש עיריית בית שאן נועם ג'ומעה: "יהונתן דויטש הי"ד הוא אדם גדול שנרצח והלך מאיתנו בטרם עת. לפני 6 שנים הוא פנה אליי בהודעת ווטסאפ: 'אהלן זה יהונתן דויטש מבני עקיבא ואני מחפש להתנדב בעיר'. הוא היה מתנדב סדרתי - בבני עקיבא, במטה המתנדבים בקורונה ובפרויקטים קהילתיים רבים. למרות הפרשי הגיל ראיתי בו חבר, גיבור בן 24, משוחרר טרי מיחידה מובחרת, לב ענק שהטביע חותם לא קטן בעיר בית שאן ובכלל. השם יקום דמו".

בישיבה התיכונית ספדו לו: "משפחת אורט אמירים בית שאן מרכינה ראש בצער גדול עם קבלת הבשורה על הירצחו של בן העיר יהונתן דויטש הי"ד בפיגוע הירי היום בסמוך לצומת מחולה בבקעה. יהונתן למד בישיבה התיכונית אורט אביתר בבית שאן, היה מדריך בבני עקיבא, התנדב רבות בקהילה ושירת ביחידה מובחרת. תנחומים מעומק ליבנו להורים אורי חברנו למערכת החינוך ותחיה ולכל משפחת דויטש".

זירת הפיגוע בבקעת הירדן (צילום: דוברות מד''א)
זירת הפיגוע בבקעת הירדן (צילום: דוברות מד''א)

מירו דיין, חבר קרוב של משפחת דויטש, סיפר אודות יהונתן: "דודו של יהונתן ואח של אביו אורי, נהרג במלחמת לבנון השנייה, כך  שהוא הולך עם השכול בליבו כבר המון שנים״, הוא אומר בצער. "יהונתן, הבן הבכור של המשפחה, למד בישיבה התיכונית בעיר. תמיד הוא מנהיג, מאוד חזק, דעתן ושאפתן. הוא היה פעיל מאוד בבני עקיבא ובהתארגנויות חברתיות - באמת בחור מיוחד. משכמו ומעלה. הוא היה מושא להערצה עבור הנערים שהדריך שהלכו בעקבותיו, באמת היה מלח הארץ והיה מארגן פעילויות של חסד ונתינה. בסוף התיכון, הוא עבר ללמוד שנה בישיבת ההסדר הגבוהה אור עציון, ואחר כך התגייס לשירות קרבי במגלן. הוא היה מספר חודשים בקבע, והשתחרר ממש לפני כמה ימים בודדים״.

״במהלך שירותו, הוא לחם ברצועת עזה. אביו, אורי, סיפר לי כי במשך חצי שנה שבנו נלחם בעזה הוא לא ישן בלילות - כי היה בטוח שהולך לקרות לו משהו. כשיהונתן השתחרר, המשפחה חגגה ובירכה אותו בברכת הגומל. הוא השתחרר מהקבע מאחר שהיה אמור להתחתן בתקופה הקרובה, הוא כבר התארס לאהובתו אמונה. היום, הוא לקח את הרכב המשפחתי ונסע אליה ליישוב עפרה - ונהרג במקום הפיגוע. זה שכול מעורבב בתוך שכול״, אמר בצער. ״אביו סיפר לי כי ישר ששמע על הפיגוע הוא הרגיש פיצוצים בחזה, והיה ברור לו שהבן שלו נפגע. היה ביניהם קשר מיוחד״, הוסיף. 

 הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע לזירת פיגוע הירי וקיים הערכת מצב ותחקיר ראשוני. ״המשימה שלנו זה לתפוס את המחבלים האלה ולהגיע אליהם לפני הפיגועים, לא הצלחנו כאן. השעון שסופר לתפוס את החוליה שביצעה את הפיגוע הזה סופר אחורה. אנחנו נגיע אליהם, נמשיך להילחם בטרור, עם הצער הגדול על כל קורבן מהטרור הזה, רק נתחזק בלחימה בטרור״, אמר.