אלוף (מיל') נעם תיבון שוחח היום (שלישי) עם אריה אלדד ואיתן כבל בתוכניתם ברדיו-103fm ואמר: "ישראל השקיעה מיליארדים כדי לבנות גדר הפרדה ברורה וחזקה.  המכשול הזה הושחת ולא תוקן. זאת הפקרות".

אלוף במיל' נועם תיבון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אלוף במיל' נועם תיבון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

עוד הוסיף על הצורך בגיוס: "צריך מקורות כוח אדם חדשים, בשביל זה צריך לגייס את החרדים. הממשלה, וגם צה"ל, במקום להגדיל את מאגר כוח האדם מסמסו את החוק הזה, ואז חסרים חיילים, ואז יש פרצות".

נועם תיבון: "לפני שמגיעים למלחמה בצפון, צריך להגיע לעסקה"
נועם תיבון: "חיזבאללה מריח את החולשה של ממשלת ישראל"

כשנשאל על הלקח המרכזי מה-7 באוקטובר, אמר: "לסמוך על טכנולוגיה שתגן עליי, זה רעיון שפשט את הרגל בצורה קשה מאוד. אנחנו צריכים לאורך גבולותינו הרבה יותר חיילים מסוגים שונים, בשביל להגן על התושבים. זאת המשימה העליונה של צה"ל". 

עוד סיפר: "כבר ב-8 באוקטובר בבוקר אמרתי שכל מי שאחראי למחדל הזה: כל צמרת הצבא, כל צמרת השב"כ וגם ממשלת ישראל בראשות נתניהו צריכים להתפטר, כי צריכים לייצר פה משהו אחר, ביטחון אמיתי".

על הממשלה אמר תיבון: "כל האנשים שאחראים על הכישלון עדין במקומותיהם. אף אחד לא זז. לא בצבא ולא בממשלה, ולכן מדינת ישראל נגררה למלחמת התשה. אין לה אסטרטגיה, אין לה מדיניות ואין לה סדרי עדיפויות, וכולנו משלמים את המחיר. לא היינו צריכים להגיע למצב הזה שהמלחמה כל כך ארוכה".

לסיום הדגיש: "בתור מי שפוגש את החיילים הצעירים, אליהם אין לי טענות. הם המזל שלנו, הם תותחים, הם שומרים עלינו. ואני מצדיע להם, מאז 7 באוקטובר, הם אלה שנלחמו לידי".